• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204113
+
-

صعود سرخابی!

امیدهای ایران با شکست تایلند به یک‌چهارم رسیدند اما رقابت اصلی تازه از نیمه‌نهایی آغاز می‌شود

طلای والیبال، این باور را برای سایر رشته‌های تیمی به‌وجود آورده که باید خودشان را به سکوی اول بازی‌های آسیایی برسانند. حتی قبل از این طلا هم تیم ملی امید برای قهرمانی راهی هانگژو شده بود. استفاده از ستاره‌های فیکس لیگ برتری و بردن 2بازیکن بزرگسال به این رقابت‌ها، نشان می‌دهد که تیم عنایتی برخلاف بسیاری از تیم‌ها، این تورنمنت را کاملا جدی گرفته است. ایران پس از سرگروهی در دور اول، در نخستین مسابقه حذفی روبه‌روی تایلند قرار گرفت و دردسر زیادی برای شکست دادن این تیم نداشت. تیم امید حالا در جمع 8تیم برتر بازی‌های آسیایی دیده می‌شود.
    اولین گل تیم ایران به تایلند، شوک بسیار بزرگی برای تیم مقابل بود. اشتباه وحشتناک سنگربان حریف، کار دست آنها داد و این ارسلان مطهری بود که به خوبی از تجربه‌اش استفاده کرد تا با سماجتی مثال‌زدنی، نخستین گل ایران را وارد دروازه حریف کند. تایلند، حریف قدرتمندی برای ایران به شمار نمی‌رفت و حتی در دور گروهی، تیم سوم گروهش شده بود. آنها به‌ویژه در خط حمله، مشکلات زیادی داشتند و تهدیدی برای دروازه ایران ایجاد نمی‌کردند. با این حال این تیم در دفاع، تیم نسبتا محکمی بود و روبه‌روی ایران به خوبی مقاومت کرد تا یک شکست پرگل را تجربه نکند. در دقایق پایانی بازی، ضربه پنالتی یاسین سلمانی، تیر خلاص را به حریف زد و ایران را در این نبرد به برتری رساند. با این برد حداقل انتقام شکست‌های تکواندو را از تایلندی‌ها گرفتیم!
    تنها موقعیت خوب تایلند در این بازی، با واکنش عالی سیدحسین حسینی مهار شد. کاپیتان استقلال، تورنمنت درخشانی را پشت سر گذاشته و فعلا در هر 4بازی این رقابت‌ها، کلین‌شیت کرده است. او البته برای بسته نگه داشتن دروازه ایران، هنوز با چالش بزرگی روبه‌رو نشده است. چالش اصلی وقتی از راه می‌رسد که سیدحسین و تیمش در بازی‌های تعیین‌کننده نهایی برای کسب مدال به میدان بروند. در این شرایط حتی ممکن است کار ایران به پنالتی نیز کشیده شود.
    باید بپذیریم که فوتبال در بازی‌های آسیایی، تازه از نیمه‌نهایی هیجان‌انگیز خواهد شد. ایران در دور بعدی هم کار سختی برای شکست دادن هنگ‌کنگ ندارد اما پس از آن، به‌احتمال زیاد ژاپن در انتظار تیم ملی خواهد بود. کره‌جنوبی، ازبکستان، ایران و ژاپن، احتمالا ترکیب 4تیم نیمه‌نهایی را می‌سازند و جنگ بزرگ برای بردن مدال از آنجا شروع می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید