• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203997
+
-

عنایت قرعه به رضا

تیم امید به لطف عجیب‌ترین قرعه تاریخ در یک قدمی نیمه‌نهایی هانگژو قرار گرفته است

بهروز رسایلی

بعد از ناکامی بزرگ تیم ملی امید ایران در راهیابی به جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی بازی‌های المپیک را داشت، رضا عنایتی بلافاصله تیمش را برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو جمع‌وجور کرد؛ جایی که او رسیدن به سکو را هدف گرفته تا پاسخی فوری به انتقادات بدهد. اگرچه سطح کیفی و مخصوصا اهمیت و اعتبار بازی‌های آسیایی به هیچ‌وجه با جام ملت‌ها قابل مقایسه نیست اما عنایتی مصمم است هر طور شده در هانگژو روی سکو برود و حضورش روی نیمکت امیدها را توجیه کند. تا اینجا هم آقا رضا در رسیدن به هدف موفق بوده و حالا به‌نظر می‌رسد قرعه بازی‌ها هم رو به او لبخند می‌زند!

   اشتباهی که تکرار نشد
اگرچه تیم امید ایران به واسطه شکست در برابر ازبکستان از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا کنار رفت اما حتی با وجود آن باخت هم ملی‌پوشان می‌توانستند به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم به دور بعد صعود کنند. با این حال اهمال شاگردان عنایتی مقابل افغانستان و هنگ‌کنگ باعث حذف تیم ملی شد. ایران در مجموع 7گل به این دو تیم زد و نهایتا بعد از برابری همه فاکتورها با مالزی، به‌خاطر کارت‌های زرد بیشتر اوت شد. این در حالی است که اگر تیم عنایتی می‌توانست فقط یک گل بیشتر به افغانستان یا هنگ‌کنگ بزند، امروز در جام ملت‌ها حضور داشت و از شانس المپیکی شدن بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد همین تجربه باعث شد تیم امید در بازی‌های آسیایی تلاش بیشتری برای کسب پیروزی‌های پرگل‌تر به خرج بدهد. در نتیجه ملی‌پوشان پس از تساوی بدون گل در برابر عربستان، با نتایج 4بر صفر و 3بر صفر از سد ویتنام و مغولستان گذشتند تا با تفاضل گل بهتر نسبت به سعودی‌ها به‌عنوان صدرنشین به یک‌هشتم نهایی برسند و از سمت آسان‌تر جدول بالا بروند.

   عجیب‌ترین قرعه تاریخ
تیم امید ایران امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تایلند برود؛ یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در یک‌هشتم که به لطف قوانین باورنکردنی مسابقات به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم به این مرحله رسیده است. تایلند در دور گروهی 2مساوی برابر بحرین و کویت داشته و یک باخت 4گله را مقابل کره‌جنوبی تجربه کرده است. حالا چنین تیمی حریف ایران است و جالب‌تر اینکه اگر شاگردان عنایتی پیروز شوند، در یک‌چهارم نهایی باید رودرروی برنده بازی فلسطین و هنگ‌کنگ قرار بگیرند. فلسطین در گروه 3تیمی چهارم با یک شکست برابر ژاپن و یک تساوی مقابل قطر به دور بعد رسیده، وضعیت هنگ‌کنگ حتی عجیب‌تر هم هست، چرا که این تیم در گروه سوم فقط یک بازی انجام داده و در برابر ازبکستان شکست خورده اما به لطف انصراف سوریه و افغانستان به‌عنوان تیم دوم به یک‌هشتم نهایی رسیده است! این یعنی رقیب امروز تیم ملی و هر دو رقیب احتمالی دور بعد ما، روی هم در تمام مسابقات این دوره حتی یک برد هم نداشته‌اند و سر جمع 3امتیاز گرفته‌اند! به‌خاطر چنین مسابقاتی است که لیگ برتر ایران تعطیل شده...

 

این خبر را به اشتراک بگذارید