• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203995
+
-

شوک پرچمدار به کاروان

شوک پرچمدار به کاروان

از 3تکواندوکاری که دیروز در بازی‌های آسیایی هانگژو روی شیاپ‌چانگ رفتند، فقط یک نفر به مدال رسید. این توقعی نبود که ورزش ایران از تکواندو داشت اما بدترین اتفاق حذف امید اصلی تیم برای رفتن روی سکوی اول بازی‌ها بود. ناهید کیانی موفق‌ترین تکواندوکار چند‌ماه گذشته ورزش زنان و تکواندوی ایران بود. او چندی پیش مدالی تاریخی برای ایران گرفت و نخستین تکواندوکار زن ایرانی شد که در مسابقات قهرمانی جهان روی سکو می‌رود. موفقیت‌های او در گرندپری‌ها هم ادامه داشت و با نتایجی که گرفت به رنک 5جهانی و یک قدمی سهمیه بازی‌های المپیک پاریس رسید. این کارنامه بود که او را به‌عنوان شانس اول مدال طلای تکواندوی ایران در هانگژو معرفی کرد و پرچم کاروان را به دستش رساند. اما دیروز اتفاقی غیرمنتظره افتاد. کیانی که در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم مبارزه می‌کند در همان دیدار نخست خود بانتیجه ۲بر یک مقابل تکواندکار تایلندی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. کیانی در راند اول با امتیاز ۹ بر ۲ باخت و در راند دوم با امتیاز ۸ بر۴ پیروز شد. در راند سوم هم ۶ - ۶ مبارزه را مساوی کرد اما به‌دلیل ضربات بیشتر حریف شکست خورد.


   نقره حسین‌پور
علیرضا حسین‌پور تنها تکواندوکاری بود که دیروز به مدال رسید. او در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم با برتری ۲ بر صفر مقابل ریحان از اندونزی کارش را شروع کرد و در ادامه از سد محمدخان از پاکستان با نتیجه ۲برصفر گذشت. او در سومین مبارزه لی از کره‌جنوبی را در 2راند متوالی شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. حسین‌پور برای رسیدن به فینال زائد الحوانی، تکواندوکار اردنی را هم در 2راند برد و فینالیست شد اما در دیدار آخر بازنده بود. حسین پور در فینال مقابل بان لانگ از تایلند دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ در 2راند شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
نرگس میرنوراللهی دیگر نماینده ایران بود که در وزن‌منهای 57 کیلوگرم روی شیاپ چانگ رفت. او در نخستین دیدار خود مقابل کیم یوجین از کره‌جنوبی در 2راند با امتیازهای ۱۳ بر یک و ۹ بر ۸ شکست خورد و حذف شد. روزهای گذشته مهدی‌ حاج‌موسایی یک مدال نقره و مبینا نعمت‌زاده مدال برنز برای تکواندو گرفته‌ بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید