• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203990
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5gjr
+
-

اولین طلا تور شد

تیتر یک
اولین طلا تور شد

مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس از 8مهر در برزیل، چین و ژاپن برگزار می‌شود و همزمانی این مسابقات با بازی‌های آسیایی به نفع کاروان ورزشی ایران در هانگژو شد. ورزش ایران که تا عصر دیروز، در جدول مدال‌ها بدون طلا مانده بود، به لطف آغاز زودهنگام مسابقات والیبال و قهرمانی تیم بهروز عطایی، به نخستین مدال طلا رسید.
از روزی که گروه‌بندی ایران در هانگژو مشخص شد و ژاپن هم اعلام کرد با تیم اول در بازی‌ها شرکت نمی‌کند، به‌نظر نمی‌رسید ایران کار سختی برای قهرمانی داشته باشد، هرچند شکست‌های این تیم در لیگ‌‌ ملت‌ها و از دست‌رفتن قهرمانی آسیا در ارومیه، امیدها را به قهرمانی در هانگژو هم کمرنگ کرده بود؛ به‌خصوص اینکه چین در مسابقات قهرمانی آسیا با تیم جوانان شرکت کرده بود و گفته می‌شد تیم اول آنها خودش را برای طلای بازی‌های‌ آسیایی آماده می‌کند.
چین با پیروزی مقابل ژاپن به فینال رسیده بود و ایران با شکست دادن قطر؛ قطری که در مسابقات قهرمانی آسیا درخشیده و سوم شده بود. با ضعف ایران و وصفی که از چین می‌شد انتظار می‌رفت فینال بازی سختی باشد. در شروع هم همینطور بود. ایران ست اول را ناامیدکننده ظاهر شد و 25بر 19باخت اما در 3ست بعدی جبران کرد. در این 3ست هم بازیکنان ایران بازی بهتری به نمایش گذاشتند و هم چینی‌ها با اشتباهاتی که داشتند تیمی نبودند که گفته می‌شد. ایران در ست دوم 25بر 14، در ست سوم 25بر 22و در ست چهارم 26بر 24به پیروزی رسید.

   برترین‌ها
امین اسماعیل‌نژاد که در ترکیب اصلی به زمین رفته بود، خیلی خوب نبود و جای خودش را به صابر کاظمی داد و صابر هم نشان داد که آماده است. شهروز همایونفرمنش اما بهتر از همه بود. او که پیش‌تر نقش بازیکن ذخیره را داشت، در این تورنمنت به یکی از چهره‌های اصلی تیم تبدیل شد و در بازی فینال هم در ترکیب اصلی بازی کرد. شهروز با 17امتیازی که گرفت، امتیاز‌آورترین بازیکن زمین شد. حالا صابر و شهروز امیدهای اصلی تیم در انتخابی المپیک هم هستند.

   طلای سوم
این سومین قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی بود. والیبال ایران که در 2دوره قبلی روی سکوی قهرمانی رفته بود، برای بار سوم طلا گرفت. ایران سال‌های 1958، 2002و 2010دوم شده بود و در بازی‌های 1966هم برنز گرفته بود. قهرمانی سوم برای محمد موسوی اهمیت ویژه‌ای داشت، چرا که او در هر 3 دوره قهرمانی همراه تیم ملی بود و روی سکو رفت.

   از چین تا برزیل
تیم ملی دیشب بعد از مراسم اختتامیه مسابقات والیبال سفر طولانی چین تا برزیل را در پیش گرفت. پیش از این گفته می‌شد والیبال با تیم دوم در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند اما تصمیم بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی این بود که تیم اصلی در همه تورنمنت‌های سال حاضر باشد. تیم با قهرمانی از این باز‌ی‌ها بعد از مدت‌ها شکست‌ راهی مسابقات انتخابی المپیک می‌شود تا با نتیجه‌گیری در این رقابت‌ها حداقل در رنکینگ بالا برود و به جمع 10تیم اول جهان بازگردد چرا که از مسابقات 3گروه انتخابی فقط 2تیم اول هر گروه سهمیه می‌گیرند و برای ایران که با آلمان، ایتالیا، برزیل، کوبا، چک، اوکراین و قطر هم‌گروه است، صعود به‌عنوان 2تیم اول سخت است. حالا هم تیم با قهرمانی و روحیه عازم برزیل شده است و هم عطایی با اعتماد به نفس بهتری روی نیمکت تیم می‌نشیند هرچند تیم او و کوچش در بازی‌ دیروز هم ضعف‌هایی داشت که به چشم آمد ولی خیلی‌ها ترجیح دادند فعلا سکوت کنند و جشن قهرمانی را خراب نکنند.

   ژاپن سوم شد
ژاپن که با تیم دوم در بازی‌های آسیایی شرکت کرده بود، با پیروزی 3بر یک مقابل قطر به مقام سومی رسید. ژاپنی‌ها که با تیم اصلی خودشان در لیگ ملت‌ها سوم و در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شده بودند، ترجیح دادند این تیم را برای مسابقات قهرمانی جهان که روزهای آینده در برزیل برگزار می‌شود، آماده نگه دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید