• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203985
+
-

ردپای نیمار در بحران در الهلال

درحالی‌که فوتبال ما تعطیل است، تیم‌های عربستانی بازی‌های پشت‌هم برگزار می‌کنند

ردپای نیمار در بحران در الهلال

پیروزی یک بر صفر الهلال در یک‌شانزدهم نهایی جام پادشاهی عربستان با گل روبن نوس یک نکته مهم داشت؛ غیبت نیمار در ترکیب. این برد مقابل تیم دسته‌دومی الجبلین موقعیت ژرژ ژسوس را روی نیمکت تیم عربی بیشتر به خطر انداخت. در روزهای اخیر صحبت از برکناری این سرمربی معروف پرتغالی بوده و ادعا شده که باشگاه با چهره‌هایی نظیر زین‌الدین زیدان و لوپتگی مذاکره کرده است. در آستانه بازی هفته آینده لیگ قهرمانان آسیا مقابل نساجی در تهران، اوضاع الهلال بحرانی به‌نظر می‌رسد. الهلال جمعه در هفته هشتم لیگ عربستان به مصاف الشباب با مربیگری استیون جرارد می‌رود. درصورت نتیجه‌نگرفتن الهلال، ژسوس از سمتش در تیم صدرنشین لیگ برکنار خواهد شد و این تیم بدون سرمربی به تهران خواهد آمد.
موقعیت به خطر افتاده ژسوس زیر سر نیمار است. نیمار از وضعیت خود در الهلال و سبک بازی تیم که براساس سانتر و بازی هوایی است، بسیار ناراضی است. او پس از بازی مقابل نوفباخور در لیگ قهرمانان با ژرژ ژسوس درگیر شد و سرمربی پرتغالی از نیمار به‌خاطر رفتارش در زمین انتقاد کرد و این بازیکن برزیلی اصلا واکنش خوبی نشان نداد. ستاره برزیلی از سران الهلال خواسته تا ژسوس را اخراج کنند.
در دیگر دیدار این مرحله، النصر بدون کریستیانو رونالدو 5بر یک بر تیم احد غلبه کرد و راهی مرحله یک‌هشتم شد. النصر بعد از بازی با پرسپولیس یک‌ بازی در لیگ و یک بازی در جام پادشاهی انجام داده و پیش از بازی بعدی لیگ قهرمانان آسیا یک دیدار دیگر در لیگ برتر عربستان در پیش دارد. آن‌وقت پرسپولیس در همه این مدت و تا پیش از بازی دوم مقابل الدحیل قطر در خواب تابستانی- پاییزی به‌سر می‌برد و به‌دلیل بی‌برنامگی و تعطیلی مسابقات هیچ مسابقه‌ای برگزار نکرده است.
خبر دیگر درباره فوتبال عربستان این است که در لیگ یک، یعنی یک دسته پایین‌تر از لیگ برتر فوتبال این کشور هم به باشگاه‌ها خیر رسیده است. یک اسپانسر به نام Yelo حقوق نامگذاری این لیگ را خریداری کرده. در حال حاضر درست مثل لیگ برتر، از ۱۸‌تیم حاضر در لیگ یک هم ۱۷‌تیم سرمربی خارجی دارند. طی ۳‌سال، سهمیه بازیکنان خارجی از ۵ به ۷ رسیده و این فصل، ۱۷‌تیم از هر ۷‌سهمیه استفاده کرده‌اند. طی ۵۴‌بازی نخست فصل، ۱۴۵‌گل ردوبدل شده؛ میانگین ۲.۶۹‌گل در هر بازی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید