• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203984
+
-

جانشین آنچلوتی مشخص شد

در مادرید از ژابی آلونسو به‌عنوان سرمربی فصل آینده رئال یاد می‌کنند

جانشین آنچلوتی مشخص شد

اواسط هفته گذشته هفته اول لیگ قهرمانان برگزار شد، این هفته در اسپانیا و ایتالیا بازی‌های لیگ داریم، در بوندس‌لیگا بازی‌های جام حذفی و در انگلیس جام اتحادیه. در اسپانیا رئال‌مادرید پس از تحمل نخستین شکست فصل مقابل اتلتیکو به بحران رفته. کهکشانی‌های سابق که در این فصل فقط هافبک دارند و در همه پست‌ها می‌لنگند، با لاس‌پالماس بازی می‌کنند. لاس‌پالماس پس از 6سال غیبت به لالیگا برگشته. آنها در فصل‌آخر مقابل رئال به 2‌شکست 3بر صفر محکوم شدند و یک فصل قبل‌تر از آن 2‌تساوی پرگل مقابل این تیم به‌دست آوردند. رئال برای فرار از بحران موقتی چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار خانگی مقابل تیم جزایر قناری ندارد.
در رئال مادرید بعد از شکست ال‌داربی به‌شدت خشمگین هستند و جست‌و‌جو برای یافتن راه‌حل را آغاز کرده‌اند. نخستین راه‌حل، تغییر سرمربی در فصل آینده است. مدیران باشگاه قبول کردند ترکیب تیم ضعیف است و پس از مصدومیت‌ها و شکست در دربی این موضوع خودش را نشان داد اما مشاوران فلورنتینو پرس به او توصیه کردند که در نقل‌وانتقالات زمستانی هم بازیکن نخرد. باشگاه از تصمیمات آنچلوتی ناراضی است و انتقاداتی دارد، ازجمله بازی بدون مهاجم، تغییر سیستم، استفاده از کروس و مودریچ و نیمکت نشینی شوامنی.
پس از شکست در دربی پایتخت، رسانه‌های نزدیک به باشگاه از انتخاب ژابی آلونسو به‌عنوان سرمربی فصل آینده خبر دادند و فاتحه آنچلوتی را خواندند. کارلتو در همین تابستان هم از تیم ملی برزیل پیشنهاد داشت اما خودش گفته تا ابد هم اگر رئال او را بخواهد خواهد ماند. ژابی آلونسو در دوران کوتاه سرمربیگری‌اش موفق شد فصل پیش تیم بحران‌زده لورکوزن را از ته جدول تا رده‌های بالایی و کسب سهمیه اروپایی پیش ببرد. در این فصل هم با بردهای پرگل و با وجود از دست دادن تعدادی از بازیکنانش مثل سردار آزمون و موسی دیابی سخت‌ترین رقیب برای بایرن‌مونیخ در راه قهرمانی بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. رادیو مارکا اعلام کرده که ژابی آلونسو از سوی باشگاه رئال‌مادرید به‌عنوان سرمربی فصل آینده این تیم اسپانیایی انتخاب شده است.
ماتیاس پرتس، خبرنگار رادیو مارکا گفته: «سرمربی فصل آینده رئال اسمش ژابی آلونسو است. این را همه می‌دانیم. تردیدی ندارم. تردید من در مورد اینکه سرمربی فصل آینده رئال شود، صفر درصد است. این یک حس نیست بلکه یک اطلاعات است و از این بابت مطمئن هستم. اتفاقات زیادی ممکن است رخ بدهد چون 9‌ماه از مسابقات مانده است. ژابی با آلمانی‌ها قرارداد دارد. در حال‌حاضر ژابی آلونسو سرمربی آینده رئال‌مادرید است.»
     برای این بازی وینیسیوس و کارواخال به تمرین برگشته‌اند. وینی می‌تواند از ابتدا در ترکیب بازی کند.
     رئال‌مادرید تاکنون 6‌گل در لالیگا دریافت کرده است که 4‌گل آن توسط بازیکنان سابقش بوده؛ آریباس، مایورال و موراتا (2‌گل).
     از 6‌گلی که رئال‌مادرید در این فصل رقابت‌های لالیگا دریافت کرده، 4‌گل در 11‌دقیقه ابتدایی بازی بوده.
     وضعیت مدافعان در غیاب میلیتائو افتضاح است. آلابا به‌خاطر عملکرد بسیار ضعیفش در بازی قبلی از هواداران عذر خواسته. کانیزارس، اسطوره سابق دروازه‌بانی فوتبال اسپانیا و رئال‌مادرید گفته کورتوا 50برابر نسبت به کپا روی توپ‌های هوایی بهتر بود. در 6‌بازی لالیگا، 71شوت به‌سوی دروازه رئال‌مادرید زده شده.
     اتلتیکو 59‌درصد از حملاتش مقابل رئال را از جناح فران، 20‌درصد از وسط و 21‌درصد از جناح لوکاس واسکس ترتیب داد. مدافعان میانی هم تماشاگر بودند. لوکاس در این بازی در 5تا از 6‌دوئل فردی خود باخت و 13‌توپ لو داد.

از  زیدان هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سرمربیگری رئال یاد می‌شود. او مرد بازی‌های بزرگ و برنده 3‌لیگ قهرمانان و 2‌لالیگا بود. 26ال‌کلاسیکو و دربی مادرید و تنها 4‌باخت نشان می‌دهد که او مرد بازی‌های بزرگ و مناسب رئال بوده است. الهلال اخیرا با او وارد مذاکره شده است.

در یک دهه اخیر 2‌سرمربی اسپانیایی رئال‌مادرید را هدایت کرده‌اند که هیچ‌کدام حتی به نیم‌فصل هم نرسیده‌اند و اخراج شده‌اند؛ رافا بنیتس و لوپتگی. ژابی آلونسو اگر بیاید، باید با این طلسم مقابله کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید