• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203982
+
-

آب شهری سالم و با کیفیت در آستارا

کیفیت آب آشامیدنی در شهرستان آستارا که از سیل اخیر متاثر شده بود، تا چند روز آینده به حد استاندارد می‌رسد. به گزارش همشهری، با وجود اینکه شبکه آب شهری بعد از پایان بارندگی و عبور ساعات بحرانی بعد از سیل در شهرستان آستارا وصل شد، برخی شهروندان همچنان از کیفیت ناپایدار و گاهی بوی نامطبوع آب آشامیدنی گلایه دارند.
مدیر روابط‌عمومی فرمانداری آستارا در این‌باره به همشهری می‌گوید: «شبکه آب شهری به حالت پایدار درآمده‌است. از آنجا که برخی از چاه‌های آب در مجاورت رودخانه بوده و سیلاب رودخانه را گل‌آلود کرده، در برخی محله‌ها آب آشامیدنی از کیفیت کمتری برخوردار است.»
«میلاد اکبری» می‌افزاید: «آب چاه‌ هم قبل از ورود به شبکه آب شهری، تصفیه می‌شود. همه شهروندان تا چند روز آینده از آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار خواهند بود.»
 اکبری با اشاره به عملکرد تنها تصفیه‌خانه شهرستان آستارا می‌گوید: «تصفیه‌خانه بهارستان با تمام ظرفیت در مدار فعالیت است. در هیچ نقطه از شهرستان آستارا هم افت فشار آب نداریم.»
در حال حاضر شهرستان 334کیلومترمربعی آستارا، یک تصفیه‌خانه شهری به نام بهارستان، با ظرفیت اسمی 200لیتر در ثانیه، در مدار بهره‌برداری دارد که آب آشامیدنی مورد نیاز ۷۰درصد از جمعیت شهر و روستاهای اطراف آستارا از این تصفیه‌خانه تامین می‌شود.
سامانه جوی بارش‌زا از یکشنبه‌ (26شهریور) فعالیت خود را در مناطق مختلف گیلان آغاز کرد و موجب سیلاب شدید در شهرستان آستارا با خسارات بسیاری شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید