• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203981
+
-

اشتغال پایدار با ایجاد معابر مرزی در بانه

بازگشایی معابر کولبری تأثیر بسزایی در اقتصاد استان کردستان خواهد داشت. به گزارش ایسنا، فرماندار بانه با اعلام این خبر گفت: از زمانی که بحث بازگشایی معابر کولبری مطرح شده است پویایی و شادابی زیادی به مردم شهرستان بانه تزریق شده است.
کمال خدری افزود: گذشت ۱٥روز از افتتاح و بازگشایی معبر هنگه‌ژال بانه و بی‌نتیجه بودن آن سبب دلسردی مردم شده است. شیرینی کار در اجرایی کردن دستورالعمل‌ها‌ بازگشایی این معابر است.
خدری بیان کرد: یکی از نکات مهمی که باید در بحث بازگشایی و بهره‌برداری از معابر کولبری به آن توجه کرد، بحث تعیین مدیریت بازارچه برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و هرج و مرج است.
وی بر تفکیک کولبران بومی و غیربومی تأکید و خاطرنشان کرد: بازگشایی معابر کولبری علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۰هزار نفر تأثیرات غیرمستقیم اما مؤثری نیز به‌دنبال خواهد داشت.
اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان نیز علت تعطیلی معابر مرزی استان را نا‌هماهنگی و نبود همکاری بین دستگاه‌های متولی دانست. وی عنوان کرد: متأسفانه مرزنشینان به‌دلیل عدم‌فعالیت در‌معابر مرزی، برای تامین معیشت خود به سمت کولبری سوق داده می‌شوند که این موضوع حواشی بسیاری را به‌دنبال دارد.
ایجاد معابر مرزی در این شهرستان موجب ایجاد اشتغال پایدار برای مناطق مرزنشین خواهد شد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید