• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 3 مهر 1402
کد مطلب : 203766
+
-

انگلیس؛ رکورددار ترافیک در جهان

طبق آمار رسمی،‌ انگلیسی‌ها بیشتر از همه رانندگان سراسر جهان در گره‌های ترافیکی معطل می‌شوند

گزارش
انگلیس؛ رکورددار ترافیک در جهان

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

«307میلیارد پوند»؛ این هزینه‌ای است که گفته می‌شود ترافیک سنگین در فاصله سال‌های 2013 تا 2030 به اقتصاد انگلیس تحمیل می‌کند. مشکلات ترافیک در شهرهای بزرگ اروپا به‌ویژه لندن به چالشی جدی و پیچیده تبدیل شده که تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی قابل‌توجهی دارد. گفته شده، در سال 2022 میلادی، رانندگان برای طی کردن تنها 10کیلومتر در مرکز شهر لندن به‌طور متوسط باید 40دقیقه زمان درنظر بگیرند؛ امری که لندن را در صدر فهرست پرترافیک‌ترین شهرهای جهان قرار داده است.

هزینه‌های سنگین اقتصادی
ترافیک گسترده در شهرهای بزرگ اروپا باعث تلف شدن زمان و افزایش هزینه‌های اقتصادی می‌شود. تأخیر در حمل‌ونقل، افزایش هزینه سوخت و سفرهای تجاری، کاهش بهره‌وری و افزایش هزینه‌های تولید را به همراه دارد. به‌ گزارش بیزنس اینسایدر، ترافیک سنگین در لندن سالانه حدود ۹میلیارد پوند به اقتصاد این کلانشهر آسیب وارد می‌کند. علاوه بر لندن، منچستر، لیورپول و ادینبورو نیز در فهرست پر‌ترافیک‌ترین شهرهای جهان قرار دارند، اما این تنها مشکل انگلیس نیست. خسارت اقتصادی سالانه مرتبط با ترافیک در اروپا حدود 100میلیارد یورو برآورد شده است که معادل بیش از یک درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

کاهش کیفیت زندگی
بحران ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ اروپایی در شرایطی است که به‌گفته کارشناسان، احتمال ابتلای افرادی که در یک بازه زمانی طولانی در معرض ذرات ریز معلق آلوده در هوا ناشی از آلودگی وسایل نقلیه قرار دارند به برخی بیماری‌ها ازجمله اختلالات قلبی و عروقی بیشتر می‌شود. بنا بر آمارهای اعلام شده، در سال گذشته میلادی شهروندان انگلیسی بیش از 1.35میلیون مورد ترافیک را در جاده‌های اصلی‌ کشورشان به‌ مدت چند ساعت تجربه کرده‌اند. در ایتالیا نیز وضعیت چندان بهتر نیست. بنا بر آمار وب‌سایت
 Statis‌ta، رانندگان در شهر رم به‌‌طور میانگین در سال 130ساعت را در ترافیک می‌گذرانند. این ترافیک‌های گسترده علاوه بر افزایش آلودگی صوتی، استرس و کاهش کیفیت زندگی شهروندان، به کاهش امنیت و افزایش حوادث رانندگی‌ نیز منجر می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید