• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 3 مهر 1402
کد مطلب : 203756
+
-

پادشاهی شاهزاده انگلیسی

برای هری کین فرقی ندارد کجا بازی می‌کند

پادشاهی شاهزاده انگلیسی

در هفته پنجم بوندس‌لیگا یک اتفاق تکراری افتاد. بوخوم 3سال است که در هر فصل یک شکست 7گله مقابل بایرن‌مونیخ تجربه می‌کند و این‌بار هری کین به باواریایی‌ها کمک کرد تا حریف شخصی خودشان را هفت‌تایی کنند؛ دقیقا 13ماه پس از آخرین 7تایی. کین ۳گل، پاس گل و هر کار دیگری را که برای این پیروزی پرگل لازم بود در طبق اخلاص گذاشت. تازه بوخوم شانس آورد بیشتر نخورد. دروازه‌بان این تیم رایمن در این بازی 8گل را نجات داد.
    هری کین با هت‌تریکی که در بازی برابر بوخوم ثبت کرد، با ۷گل زده، رکورد بیشترین گل زده در ۵بازی ابتدایی در تاریخ بایرن‌‌مونیخ را که پیش از این در اختیار گرد مولر و میروسلاو کلوزه بود، شکست.
    از زمان جمع‌آوری و ثبت داده‌ها در سال2004، کین رکورد بیشترین تأثیرگذاری روی گل (۱۱گل + پاس‌گل) در 5بازی اول بوندس‌لیگایی را که پیش از این در اختیار ارلینگ هالند (۸) بود، از آن خود کرد.
    پیش از این 3بازیکن انگلیسی 4بار موفق شده بودند در بوندس‌لیگا هت‌تریک کنند؛ کوین کیگان (دسامبر 1978)، تونی وودکاک (می 1980)، تونی وودکاک (آوریل 1982)، جیدن سانچو (می 2020) و هری کین (سپتامبر 2023).
    کین پیشنهاد 100میلیون یورو در سال الهلال برای 2تا3فصل را در این تابستان رد و اعلام کرد که هنوز جاه‌طلبی لازم برای بازی در اروپا را دارد و می‌خواهد با بایرن در لیگ قهرمانان و انگلیس در یورو به قهرمانی برسد. سپس الهلال سراغ نیمار رفت.
    هری کین بعد از بازی گفت: «هت‌تریک در خانه همیشه احساس خاصی دارد. توپ را گرفتم و به هم‌تیمی‌هایم می‌دهم تا آن را امضا کنند. نگه داشتن و به یاد داشتن این روز خاص خاطره‌ زیبایی است.»
    توماس توخل، سرمربی بایرن هم درباره کین این نظر را داشت: «او حتی می‌تواند بهتر هم کار کند، مطمئنم. هری همیشه همین‌گونه کار کرده، او گل می‌زند، پاس گل می‌دهد، شخصیتش را نشان می‌دهد و وظایفش را به گردن می‌گیرد و کارش را انجام می‌دهد.»
    نه اینکه بوخوم خیلی تیم ضعیفی باشد. همین تیم فصل گذشته که 7تا از بایرن خورده بود، در بازی برگشت جبران کرد. توماس مولر، بازیکن مونیخی‌ها درباره این حریف گفته: «بوخوم تا اینجای فصل تیم سرسختی بوده. می‌توانید از دورتموند این را بپرسید.»
    ماتیس تل فرانسوی که ذخیره طلایی و جوان باواریایی‌هاست در این بازی هم گل زد. آمار ماتیس تل در این فصل؛ 14دقیقه، 5گل و پاس گل و 29.4 دقیقه میانگین هر تأثیرگذاری بر گل.
    2خبر دیگر هم از آلمان داریم. اول اینکه یولین ناگلزمان که پس از نیم فصل گذشته از بایرن‌مونیخ برکنار شده بود، جای هانسی فلیک را در تیم ملی آلمان گرفت. او ابتدا رکورد جوان‌ترین سرمربی تاریخ بوندس‌لیگا را شکست، سپس جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد، جوان‌ترین برنده جایزه مربی سال فوتبال آلمان و حالا دومین سرمربی جوان تاریخ تیم ملی آلمان پس از اوتو نرز در سال ۱۹۲۶. یولین ناگلزمن، دوازدهمین سرمربی تاریخ ۱۱۵ساله تیم ملی آلمان است. فلیک نخستین سرمربی مانشافت بود که اخراج شد.
    خبر دیگر درباره رکورد عجیب یک گلزن گمنام است. سرهو گیراسی، مهاجم اشتوتگارت با بریس در بازی این هفته، دهمین گل فصل خود در بوندس‌لیگا را به ثمر رساند و به این ترتیب به نخستین بازیکن این فصل لیگ‌های معتبر اروپایی تبدیل شد که تعداد گل‌های خود را 2رقمی می‌کند. رکورد مهاجم گینه‌ای، فقط در ۵ بازی به ثمر رسیده است. پیش از این لواندوفسکی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ به این رکورد دست ‌یافته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید