• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 2022
+
-

پاسخ سفارت ایران به اقدام نماینده پارلمان هلند

یک نماینده پارلمان هلند در اعتراض به اینکه سفارت ایران در لاهه،  هدیه کریسمس را فقط به مردان آن پارلمان داده و زنان را نادیده گرفته است، روبه‌روی دوربین پسته‌های بسته‌بندی شده ایرانی را به سطل زباله می‌ریزد. این ویدئو دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد تا آنکه سفارت ایران در لاهه با ابراز تأسف از اقدام این نماینده مجلس، اعلام کرد تعداد زیادی از بانوان جزو دریافت‌کنندگان پیام تبریک سفیر ایران بوده‌اند.

به گزارش فارس، سفارت ایران در لاهه در بیانیه‌ای با بیان اینکه تبریک سال نو برای مقامات و شخصیت‌های هلندی فارغ از جنسیت آنها ارسال شده، اعلام کرد: سفارت بنابر سنت هر ساله در آستانه سال نو میلادی کارت تبریک و هدیه کوچکی از سوغات ایرانی را برای مقامات رسمی و شخصیت‌های هلندی ارسال می‌کند. امسال فهرست دریافت‌کنندگان تبریک افزایش یافت و برای چهره‌های احزاب در پارلمان نیز تبریک سال نو فرستاده شد.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه این فرد بدون تحقیق و با ذهنیت ناقص و منفی در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی شده تبریک سفارت تنها برای مردان ارسال شده درحالی‌که واقعیت آن است که تبریک سال نو برای مقامات و شخصیت‌ها فارغ از جنسیت آنها ارسال شده و تعداد زیادی از بانوان جزو دریافت‌کنندگان پیام تبریک سفیر ایران بوده‌اند. با پیگیری سفارت، وزارت امور خارجه هلند از این اقدام ناآگاهانه این چهره حزبی هلند ابراز تأسف کرده است.

بسیاری از ایرانیان مقیم هلند نیز در تماس با سفارت این اقدام را تقبیح کرده و خواهان عذرخواهی این فرد شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید