• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201940
+
-

پایین‌ترین نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی

آمار ثبت احوال و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد ازدواج‌های دانشجویی پایدار و باثبات هستند

رابعه تیموری ؛ روزنامه‌نگار

بیش از 2 دهه از برگزاری نخستین جشن ازدواج دانشجویی در کشور می‌گذرد و امسال بیست وششمین دوره آن با عنوان شاخه نبات 1402 را پشت سر گذاشته‌ایم. یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین جنبه‌های این شیوه از ازدواج جوانان، پایین بودن آمار طلاق و ثبات مناسب این وصلت‌ها است. ازدواج‌های دانشجویی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حمایت و برگزار می‌شود و براساس بررسی‌های این نهاد در ۱۰ سال اخیر؛ ازدواج‌های دانشجویی کمترین نرخ طلاق را داشته و درحالی‌که نرخ طلاق در کشور به 22درصد رسیده، نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی حدود 5درصد است. در گزارش زیر مسیر شکل‌گیری و چگونگی رشد این شیوه ازدواج به زبان اعداد و ارقام بیان شده است:

۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده و براساس آمار ثبت احوال از این تعداد ازدواج، 18هزار مورد به طلاق انجامیده و ۳۴۸ هزار زوج ثبت شده در سامانه دارای فرزند هستند.
10 تا 40 هزار زوج در سال میانگین ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور است.
5درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده که در مقایسه با نرخ طلاق کشور، نشان‌دهنده پایداری ازدواج‌های دانشجویی است. به‌گفته حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این نتایج براساس بررسی ازدواج‌های 10 سال اخیر به‌دست آمده است.
مسیری 22ساله آمار ازدواج دانشجویی از سال گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفته است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید