• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201912
+
-

مرگ ۳مرد در آتش کارگاه منبت‌کاری

مرگ ۳مرد در آتش کارگاه منبت‌کاری
حریق هولناک در کارگاه منبت‌کاری هرچند با تلاش آتش‌نشانان پایتخت خاموش شد اما  مرگ ۳ مرد جوان را در پی‌داشت.
به گزارش همشهری، ساعت ۱۶ نهم شهریور، گزارش یک حادثه آتش‌سوزی در کارگاه منبت کاری در خیابان نامجو به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد و بلافاصله اکیپ‌های 2 ایستگاه آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند.
به‌گفته جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، محل حادثه کارگاه منبت‌کاری بود و در آنجا چندغرفه کوچک و بزرگ منبت‌کاری به چشم می‌خورد که ظاهرا آتش از یکی از غرفه‌ها که حدود ۱۵متر وسعت داشته شروع شده و گسترش یافته بود. ملکی افزود: دود زیادی محل حادثه را فراگرفته بود و آتش‌نشانان بلافاصله جدال با شعله‌های آتش را آغاز کردند اما پس از مهار حریق، پیکر سوخته 3 مرد جوان که در کارگاه کار می‌کردند توسط آتش‌نشانان بیرون کشیده و تحویل اورژانس شد که متأسفانه هر ۳مرد جان شان را از دست داده بودند؛ به‌گفته ملکی قربانیان حادثه بین ۲۵ تا ۳۵سال سن داشتند.

تماس با بازپرس جنایی
 به‌دنبال مرگ 3نفر در این حادثه، ماجرا به قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران نیز مخابره شد و به دستور وی اجساد قربانیان به پزشکی قانونی انتقال یافت. آنطور که در بررسی‌های اولیه مشخص شد علت مرگ قربانیان، استنشاق دود ناشی از حریق بوده است. از سوی دیگر بررسی‌های اولیه نشان داد که آتش‌سوزی عمدی نبوده و صرفا ناشی از سهل انگاری در محیط کار بوده است؛ بااین حال بازپرس جنایی دستور داد تا بازرس اداره کار و کارشناسان آتش‌نشانی با مشخص کردن علت آتش سوزی مقصران احتمالی را شناسایی و معرفی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید