• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20185
+
-

هت‌تریک سریالی بعد از جام‌جهانی

سریال‌های جدید تلویزیونی از راه می‌رسند

تلویزیون
هت‌تریک سریالی بعد از جام‌جهانی


فهیمه پناه‌آذر/ خبر‌نگار
شبکه‌های تلویزیون در شب‌های رمضان 3سریال «سر دلبران»، «بچه مهندس» و «رهایم نکن» را روی آنتن فرستادند تا نام این مجموعه‌ها در میان تولیدات تلویزیون برای‌ ماه رمضان قرار بگیرد اما به‌جز «رهایم نکن» باقی سریال‌ها نتوانستند انتظارات مخاطبان را برآورده سازند و مانند بسیاری از سریال‌های مناسبتی سال‌های گذشته نمره بالایی را از مخاطبان خود نگرفتند. همزمانی شروع تعطیلات تابستانی و بازی‌های جام‌جهانی تغییراتی در آغاز سریال‌های تلویزیون به‌وجود آورد؛ با این حال تلویزیون پخش برخی از سریال‌های خود را آغاز کرده و برخی از سریال‌ها نیز با پایان بازی‌های جام‌جهانی روی آنتن می‌روند.



نگاهی به سریال‌های رمضانی

محمدحسین لطیفی که سابقه سریال‌سازی‌اش برای مناسبت‌های تلویزیونی به اواخر دهه70 برمی‌گردد این بار با «سردلبران» به تهیه‌کنندگی سازمان اوج به تلویزیون آمد؛ سریالی که به زعم بسیاری از منتقدان در جذب مخاطب موفق نبود. علی غفاری هم «بچه‌ مهندس» را برای شبکه 2ساخت. این سریال با وجود بازیگرانی چون پرویز پورحسینی، بهناز جعفری، برزو ارجمند، بهاره رهنما و.... آنطور که باید و شاید دیده نشد. در این میان شاید بتوان «رهایم نکن» محمدمهدی عسگرپور را تا اندازه‌ای موفق خواند؛ سریالی که از شبکه سوم و بلافاصله بعد از اذان روی آنتن می‌رفت. در این سریال امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی و... بازی می‌کردند. رهایم نکن، دومین سریال مناسبتی عسگرپور در ‌ماه رمضان بود. این سریال که پیش از پخش «دستت را به من بده» نام داشت، خانواده‌محور بود و چالش‌های خانوادگی را به تصویر می‌کشید. هر چند تیغ ممیزی سازمان به سبب روایت برخی از مسائل اجتماعی ازجمله تجاوز دامن «رهایم نکن» را گرفت اما در مجموع ساخته عسگرپور از مابقی سریال‌ها موفقیت بیشتری داشت.



پدر بعد از جام‌جهانی

شبکه2 با پایان «بچه مهندس»، قرار بود «پدر» بهرنگ توفیقی را روی آنتن داشته باشد؛ سریالی که سازندگانش این روزها مراحل پایانی سریال را پشت سر می‌گذارند. اما به‌نظر می‌رسد این سریال بعد از جام‌جهانی از این شبکه پخش شود و هم‌اکنون «بخش قلب» را که سریالی کره‌ای است در 33قسمت آماده پخش کرده‌اند. این سریال از 2شب گذشته پخش خود را آغاز کرده است.

حامد عنقا، تهیه‌کننده «پدر» هم درباره پخش این سریال به همشهری گفت: «در جریان جزئیات پخش سریال نیستم اما به‌نظر می‌رسد، مدیران شبکه با توجه به روزهای برگزاری جام‌جهانی تصمیم گرفتند که مجموعه بعد از پایان بازی‌ها روی آنتن برود». او که علاوه بر تهیه‌کنندگی، نگارش سریال را بر عهده دارد، ادامه داد: «گروه روزهای پایانی  تصویربرداری را می‌گذراند و همزمان با آن کار ساخت موسیقی و تدوین هم انجام می‌شود».

نویسنده «انقلاب زیبا» به پخش سریال در ایام ‌ماه رمضان نیز اشاره کردو یادآور شد: «قرار بود سریال‌ ماه رمضان پخش شود و به‌دلیل محدودیت زمان، ‌گروه در زمان‌های فشرده کار را پیش می‌برد که 2شب قبل از آغاز‌ ماه رمضان متوجه شدیم پخش نداریم و به همین دلیل روال عادی تولید را پیش گرفتیم و سعی‌مان این بود که کیفیت سریال پایین نیاید». عنقا همچنین به بازیگران اشاره کرد و گفت: «بیژن امکانیان، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، مسعود فروتن، نیما رئیسی و... از بازیگران سریال هستند و در این سریال بازیگر جدید نیز حضور داشته و معرفی می‌شود».



راه و بیراه در شبکه یک

شبکه یک با پایان «سر دلبران» مجموعه تلویزیونی «راه و بیراه» را روی آنتن برده است. این سریال 30قسمتی که به‌صورت اپیزودیک است را داوود بیدل کارگردانی کرده و هر شب جز تعطیلات آخر هفته ساعت22:15 از روی آنتن شبکه یک می‌رود. سیاوش طهمورث، جعفر دهقان، امیرمحمد زند، اردلان شجاع‌کاوه، مهتاج نجومی، زهره حمیدی، شهرام عبدلی و... از بازیگران این سریال هستند. علی سلیمانی تهیه‌کننده درباره مضمون این سریال به همشهری گفت: «مجموعه موضوع اجتماعی دارد که درباره مشاغل خانگی و حمایت از کالای ایرانی است». او در پاسخ به این سؤال که آیا سریال سفارشی ساخته شده نیز افزود: «سریال به سفارش سازمان و نهادی ساخته نشده اما به سفارش شبکه یک تولید شد و ساخت سریال 7‌ماه به طول انجامید و هم‌اکنون تدوین نهایی کار را انجام می‌دهیم». به گفته سلیمانی با آغاز پخش سریال، تدوین بخش‌های  نهایی آن هفته آینده کامل می‌شود.



«آرماندو» بعد از جام‌جهانی می‌آید

این روزها کنداکتور شبکه3 با ساعت پخش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی پر شده است و شبکه3 تا پایان بازی‌های جام‌جهانی سریالی برای پخش ندارد. به‌نظر می‌رسد این شبکه بعد از پایان بازی‌های جام‌جهانی «آرماندو» احسان عبدی‌پور را روی آنتن می‌برد؛ سریال‌هایی چون «لیسانسه3» سروش صحت، «ستایش3» سعید سلطانی، «بانوی عمارت» عزیز‌الله حمیدنژاد و «لحظه گرگ و میش» همایون اسعدیان ازجمله سریال‌های در حال تولید هستند که برای فصل پاییز و زمستان آماده پخش می‌شوند.



پاهای بیقرار در راه شبکه5

شبکه5 سیما این شب‌ها، ‌مجموعه تکراری «آخرین بازی» را روی آنتن دارد. این سریال به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده 4سال پیش هم روی آنتن رفت و این شب‌ها با بازی امیرحسین رستمی، بهاره افشاری، روناک یونسی و مانی نوری... پخش‌ می‌شود. «پاهای بی‌قرار» منوچهر هادی نیز برای این شبکه تولید می‌شود. تصویربرداری سریال به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی تا یک‌ ماه دیگر ادامه دارد و عوامل تا پایان تیرماه مشغول کار خواهند بود. فیلمنامه سریال پاهای بی‌قرار به قلم بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان نوشته شده است و این مجموعه زندگی چند خانواده را به تصویر می‌کشد و داستان را در بستر وقایع آن سال‌ها و انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع‌مقدس پیش می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید