• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201741
+
-

هم‌اندازه هیجان یک مسابقه

امشب قرعه‌کشی لیگ قهرمانان انجام می‌شود

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ساعت 19:30 امشب برگزار می‌شود. در مرحله پلی‌آف تیم‌های گالاتاسرای، یانگ‌بویز و براگا توانستند به دور گروهی صعود کنند. گالاتاسرای، قهرمان سوپر‌لیگ ترکیه که دیدار رفت مقابل مولده را با پیروزی 3 - 2 پشت سر گذاشته بود، در حضور تماشاگرانش توانست این تیم را 2بر یک شکست دهد و در مجموع با پیروزی 5بر‌3 جشن صعود بگیرد. ایکاردی (7) از روی نقطه پنالتی و آنجلینو (3+90) گل‌های گالا در این دیدار را به ثمر رساندند تا این تیم بعد از 4فصل دوری از چمپیونزلیگ دوباره شانس بازی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا را پیدا کند. براگا که در بازی رفت با نتیجه 3 بر یک از سد پاناتینایکوس گذشته بود، در دیدار برگشت با تک گل بروما در دقیقه83 این تیم را شکست داد تا درمجموع 4بر یک پیروز شود و به لیگ قهرمانان برسد. یانگ‌بویز سوئیس سومین تیم صعود‌کننده به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود. این تیم که در دیدار رفت مقابل مکابی به تساوی بدون گل رضایت داده بود، این تیم را با 3گل در دیدار برگشت شکست داد و همراه هوادارانش جشن صعود گرفت.
این آخرین فصل لیگ قهرمانان با فرمت قبلی خواهد بود. از فصل آینده دیگر 32تیم در 8گروه تقسیم نخواهند شد. یوفا برای خنثی‌کردن تهدید سوپرلیگ اروپا، تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را افزایش می‌دهد. از فصل 25 - 2024 تعداد به 36تیم افزایش پیدا می‌کند. لیگ رنک‌5 یوفا، یک سهمیه بیشتر کسب می‌کند و 3سهمیه مستقیم خواهد داشت. سهمیه پلی‌آف نیز بیشتر می‌شود و یک تیم بیشتر می‌تواند از مسابقات مقدماتی به لیگ قهرمانان اروپا برسد. از این به بعد یوفا به کشوری که بهترین نتایج را در مسابقات اروپایی کسب می‌کند نیز 2سهمیه بیشتر می‌دهد تا به این ترتیب، تکلیف 4سهمیه بیشتر مشخص شود. مسابقات اصلی نیز در 4گروه 9تیمی برگزار می‌شود و هر تیم باید ٨بازی که متشکل از 4بازی خانگی و 4بازی خارج از خانه است، انجام دهد. در پایان 8تیم برتر به‌صورت مستقیم به مرحله حذفی می‌رسند و تیم‌های نهم تا بیست‌و‌چهارم نیز به پلی‌آف می‌روند. 8تیم نیز از پلی‌آف راهی مرحله حذفی می‌شوند. به این ترتیب مرحله حذفی با حضور 16تیم برگزار می‌شود. یوفا تأیید کرده است که همین فرمت برای لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا نیز اجرا خواهد شد.


سخت‌ترین قرعه ممکن
فرض کنید گروهی با حضور این 4تیم تشکیل شود: منچسترسیتی، رئال‌مادرید، آث‌میلان و اونیون برلین. این قطعا گروه مرگ خواهد بود. به‌جای منچسترسیتی می‌توانید پاری‌سن‌ژرمن یا بایرن را هم به این گروه اضافه کنید با این تفاوت که اگر بایرن در گروه مرگ قرار بگیرد، با تیم اونیون برلین روبه‌رو نمی‌شود، چون 2تیم از یک کشور با هم هم‌گروه نخواهند شد. احتمالات دیگری هم برای قرعه مرگ وجود دارد:
   بایرن‌مونیخ، منچستریونایتد، میلان، سوسیداد
   بارسلونا، دورتموند، لاتزیو، نیوکاسل (گروه ساده‌تری است)

از میان این تیم‌ها تیم اونیون برلین نخستین حضور خود را در مرحله گروهی تجربه خواهد کرد.

ساده‌ترین گروه ممکن
حضور فاینورد و بنفیکا در سیداول، تیم‌های سیدهای دیگر را دست به دعا کرده تا با یکی از این 2تیم هم‌گروه شوند. فرض کنید گروهی با این تیم‌ها تشکیل شود: فاینورد، لایپزیش (یا پورتو)، ستاره سرخ و سلتیک. شاید طرفداران این تیم‌ها هم برای تماشای بازی‌های این گروه رغبتی نداشته باشند.

سید 1:
منچسترسیتی (مدافع عنوان قهرمانی)، سویا (قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا)، بارسلونا (قهرمان لالیگا)، ناپولی (قهرمان سری‌آ)، بایرن‌مونیخ (قهرمانی بوندس‌لیگا)، پاری‌سن‌ژرمن (قهرمان لیگ یک)، بنفیکا (قهرمان پرتغال) و فاینورد (قهرمان هلند)

سید 2:
رئال ‌مادرید، منچستریونایتد، اتلتیکومادرید، پورتو، لایپزیش، دورتموند، اینترمیلان و آرسنال

سید3:
شاختار دونتسک اوکراین، ردبولز سالزبورگ اتریش، آث میلان، براگا پرتغال، لاتزیو، ستاره سرخ بلگراد از صربستان و یانگ‌بویز از سوئیس

سید4:
رئال سوسیداد، گالاتاسرای، سلتیک اسکاتلند، نیوکاسل، اونیون برلین، لانس، برنده بازی دیشب آیندهوون - رنجرز و برنده دیدار آاک آتن - رویال‌آنتورپ بلژیک

 

این خبر را به اشتراک بگذارید