• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 201042
+
-

آخر هفته خوب

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هر چند تعطیلات آخر هفته کوتاه است، اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید و یا چه سرگرمی‌هایی داشته باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خرید ملزومات اربعین
این روزها عده زیادی مسافرند و برای رفتن به پیاده روی اربعین خودشان را آماده می‌کنند. به همین مناسبت و همزمان با برگزاری اجتماع بزرگ اربعینی‌ها، نمایشگاهی با هدف عرضه کالا‌های فرهنگی خانواده و ملزومات سفر اربعین در طبقه اول شبستان شرقی مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شده که می‌توانید این آخر هفته، سری به آن بزنید. البته مخاطبان این نمایشگاه تنها زائران اربعین نیستند، بلکه همه خانواده‌هایی هستند که برای ایام اربعین و عرض ارادت به عبدالله(ع) قصد اقامه عزا دارد. در نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده و ملزومات اربعین که با عنوان «سلام» در ۷۲غرفه برگزار می‌شود، انواع پوشاک ویژه همه اعضای خانواده، کتیبه‌ها و اقلام فرهنگی، لوازم سفر آسان و هدایای فرهنگی مرتبط با راهپیمایی اربعین عرضه می‌شود. طرح نذر حجاب، آموزش رایگان عربی و... از بخش‌های جنبی این نمایشگاه است. ساعات بازدید از نمایشگاه سلام هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ است و این نمایشگاه تا 14شهریور هم برقرار است.

کنسرت رایگان
از ابتدای‌ماه صفر «کنسرت آیینی چهارپایه عشق» به‌صورت رایگان با اجرای ویژه مصطفی راغب در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است و این آخر هفته فرصت خوبی است تا به تماشای یک کنسرت آیینی بروید؛ چرا که کنسرت‌های آیینی یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین سوگواره‌ها، برای تکریم واقعه عاشوراست. این کنسرت با حال و هوای ایام محرم و صفر و نوحه‌هایی که در اذهان و قلوب مخاطبان جایگاهی ویژه دارند، سبکی جدید در رویدادهای مذهبی هنری به شمار می‌آید. در این برنامه پخش تصاویری احساسی و گویای مناسک‌های آیینی و مذهبی بر شالوده فرهنگ ایرانی-اسلامی خواهد بود و شروعی متفاوت با روایتگری راوی دارد که به بازخوانی حماسه عاشورایی می‌پردازد و دل‌ها را آماده پذیرش پیام معنوی می‌کند. با کمک این سه ضلعی از صدا (راوی)، تصویر و اجرای یک گروه کامل موسیقیایی شامل ارکستر زهی، سازهای کوبه‌ای و سنتی و دیگر ادوات موسیقی، لحظات معنوی برای انتقال مفاهیم عاشورایی شکل می‌گیرد. «کنسرت آیینی چهارپایه عشق» تا ۱۰شهریور‌ماه از ساعت20 در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. برای تهیه بلیت می‌توانید به سایت
 www.miladticket.com مراجعه کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید