• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200946
+
-

امید آمریکایی‌ها به طوفان برای پاکسازی شهرها

ابراز امیدواری مردم کالیفرنیا به پاکسازی معابر از مدفوع توسط طوفان، نمایی از انبوه مشکلات شهری آمریکا به شمار می‌آید

گزارش
امید آمریکایی‌ها به طوفان برای پاکسازی شهرها

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

سیل و توفان برای همه مصیبت و بلا نیست بلکه برخی ‌دنبال آن هستند تا سیل و توفان هرچه شدیدتر و پرقدرت‌تر باشد! گویی برای این افراد سیل و توفان هرچه قوی‌تر باشد بهتر است! طی چند روز گذشته هم که ایالت کالیفرنیا با توفان سهمگین هیلاری روبه‌رو بود، برخی از شهروندان کالیفرنیایی ابراز امیدواری کردند که شدت و قدرت این توفان سهمگین ادامه داشته باشد! اما چه شد که توفان سهمگین هیلاری با آن همه خرابی، چشم و چراغ و امید دل برخی از کالیفرنیایی‌ها شد؟ حقیقت آن است که مردم کالیفرنیا از حجم عظیمی از مدفوع چسبیده به پیاده‌روها رنج می‌برند و برخی شهروندان امیدوارند که سیل و باران و باد و توفان هیلاری بتواند این معابر را پاکسازی کند.
«کوین راس»، یکی از ساکنان شهر ساکرامنتو واقع در شمال ایالت کالیفرنیا در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی ابراز امیدواری کرده تا خیابان‌های این شهر سیلابی شود! «استفان چیلدرز»، کارمند سرویس بهداشتی ساکرامنتو نیز با اشاره به حجم زیاد آلودگی در معابر گفت: «تمام روز ما مشغول پاک کردن مدفوع از پیاده‌رو هستیم.» «جسیکا لانگ»، نیز از دیگر شهروندان کالیفرنیایی است که معتقد است نمی‌توان در خیابان راه رفت و بوی بد را متوجه نشد؛ همه‌جا بو گرفته است.

مشکل ادرار در اماکن عمومی
ادرار در اماکن عمومی در بسیاری از شهرهای آمریکایی به‌صورت یک مشکل مزمن درآمده است. فاکس‌نیوز در گزارشی به گلایه و شکایت شهروندان ساکن در مرکز شهر میشیگان اشاره می‌کند که در آنجا بسیاری از کوچه‌ها و معابر فرعی به محلی برای ادرار کردن شهروندان تبدیل شده است. در این ارتباط گفته شده که قیمت بسیار هنگفت زمین‌های تجاری در مرکز میشیگان باعث شده تا در عمل شهرداری مکانی را برای سرویس بهداشتی در نظر نگیرد و فقدان سرویس بهداشتی باعث شده تا بهداشت معابر فرعی مرکز میشیگان به دلیل مراجعه شهروندان برای ادرار کردن تحت‌تأثیر منفی قرار گیرد.

جریمه‌های ناکارآمد
یک مؤسسه حقوقی در سیاتل دلایل زیادی را برای مشکل ادرار کردن در اماکن عمومی عنوان کرده است؛ ازجمله کمبود سرویس بهداشتی عمومی، زمان انتظار طولانی برای استفاده از سرویس بهداشتی یا صرفا تنبلی افراد. با این حال، درک این نکته مهم است که ادرار در اماکن عمومی یک رفتار غیرقانونی در آمریکاست، چون برای سلامتی جامعه خطرساز است. گسترش بیماری‌هایی مانند هپاتیت A و E فقط یکی از دلایل ممنوعیت این عمل در معابر عمومی است. بسته به نوع تشخیص جرم توسط دادگاه‌ها، جرائم ادرار کردن در معابر عمومی آمریکا متفاوت است. این جریمه‌ها از 250دلار شروع می‌شود و اگر دادستانی فرد را متهم به رفتار ناشایست کند، جریمه تا هزار دلار و یا 90روز زندان قابل افزایش است. علاوه بر این، این جرم ممکن است به سابقه کیفری برای افراد منجر شود و این سابقه کیفری می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی مانند مشکل در یافتن شغل یا مسکن را به همراه داشته باشد. با این حال جریمه‌های سنگین هم تا‌کنون نتوانسته به کاهش این عادت در آمریکا منجر شود.

مشکل فرهنگ است، نه کمبود سرویس‌های بهداشتی
مشکل ادرار کردن در معابر و اماکن عمومی فقط محدود به آمریکا نیست، بلکه گزارش‌ها نشان می‌دهد این موضوع یک مشکل فراگیر در بسیاری از کشورهای غربی است. برخی از این گزارش‌ها ثابت می‌کنند که اگرچه در برخی کشورها مانند استرالیا زیرساخت‌های مناسب دسترسی به سرویس بهداشتی وجود دارد، اما همچنان ادرار در معابر عمومی به‌صورت یک عادت درآمده است. «جن پرایس»، نویسنده سیدنی‌پست در گزارشی مشکل ادرار در معابر عمومی استرالیا را بیش از آنکه ناشی از کمبود زیرساخت و امکانات دسترسی به سرویس بهداشتی در شهرها بداند، آن را یک رویه ضدفرهنگی می‌داند که از یک عادت غلط سرچشمه می‌گیرد. او در این ارتباط خواستار ایجاد یک کمپین بهداشت عمومی در سطح جامعه شده تا بتوان به شهروندان فهماند که ادرار در معابر عمومی عملی غیرقابل پذیرش است.

صندوق‌های پستی آلوده!
افزون بر این، مشکل ادرار در معابر عمومی در شهر لندن هم به‌صورت یک معضل درآمده و گاردین در گزارشی به این موضوع پرداخته است. براساس این گزارش، کمبود توالت و سرویس بهداشتی در شهر لندن این روزها بحرانی شده، چون در چند سال گذشته بسیاری از مراکز سرویس بهداشتی شهرها تعطیل شده‌اند. همه‌گیری کرونا باعث تعطیلی اجباری بسیاری از سرویس بهداشتی‌های عمومی در شهر لندن شد، اما پس از پایان همه‌گیری این توالت‌ها هرگز فعال نشدند. گاردین در گزارش خود نقل‌قولی از «ریموند مارتین» آورده و او را مدیرعامل انجمن توالت‌های عمومی بریتانیا معرفی کرده است. ریموند مارتین معتقد است که لندن 50درصد از توالت‌های عمومی خود را در 10سال گذشته از دست داده‌ است و با افزایش هزینه‌های نظافت، به‌ویژه در طول همه‌گیری، بودجه‌های نظافت خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و این مشکل هنوز حل نشده است. برخی گزارش‌ها از لندن نیز حاکی از ادرار کردن بعضی از افراد روی صندوق‌های پستی است که باعث می‌شود نامه‌ها به‌صورت آلوده به‌دست دریافت‌کنندگان برسد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید