• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200747
+
-

استقبال اسپانیایی‌ها از جشنواره تهران

در نشست رسانه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‌کوتاه تهران مطرح شد

استقبال اسپانیایی‌ها از جشنواره تهران

نشست رسانه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‌کوتاه تهران با حضور مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر این جشنواره، صبح دوشنبه ۳۰مرداد در باغ زیبا برگزار شد. به گزارش همشهری، آذرپندار در این نشست آمارهایی درباره جشنواره چهلم فیلم کوتاه داد و درباره خط قرمزها و ترجیحات جشنواره توضیحاتی ارائه کرد. گزیده گفته‌های این مدیر سینمایی را در ادامه آورده‌ایم.

شایعه‌سازی درباره سلب امتیاز اسکار
سال گذشته در بخش بین‌الملل با فشارهای خارجی برای عدم‌برگزاری جشنواره در زمان مقرر مواجه بودیم. این موضوع در فضای رسانه‌ای 10 برابر شد. در فضای داخلی در این مورد اغراق شد و حتی برخی گفتند آکادمی اسکار امتیاز ما را لغو کرده که این اخبار کذب بود. این رکورد‌شکنی فیلم‌های متقاضی امسال نشان می‌دهد اغراق شده بود و جشنواره به‌عنوان بین‌المللی‌ترین رویداد شناخته شده و برای نخستین بار این تعداد آثار به دبیرخانه ما رسیده است. حتی در میان جشنواره‌های بین‌المللی مشهور هم این تعداد، دستاورد مهم و قابل‌توجهی است.

استقبال اسپانیایی‌ها از جشنواره فیلم کوتاه تهران
کشورهایی که آثار به جشنواره فرستاده‌اند به‌ترتیب اسپانیا با 913 اثر و بعد هند، فرانسه، آمریکا و چین هستند.

تمرکززدایی آرام از تهران
سال گذشته حدود ۳۰درصد آثار برای تهران بود. امسال ۲۶درصد آثار از تهران و 74 درصد شهرهای دیگر است و این روند سرمایه‌گذاری ما بر سینماگران دیگر شهرها که آغاز شده، اگر سالی چند درصد هم این موازنه را تغییر دهد، دستاورد خوبی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید