• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200743
+
-

آفتابی به وسعت 13 هکتار

دریچه
آفتابی به وسعت 13 هکتار

مهتاب خسروشاهی

گل آفتابگران گذشته از جایگاه اقتصادی‌ای که دارد، یکی از زیباترین گل‌هاست؛ گلی روبه خورشید و شبیه به لبخند زمین به آسمان. شاید به همین دلیل یک کشاورز اسکاتلندی ربع میلیون شاخه گل آفتابگردان را در مزرعه خود کاشته و پرورش داده و باعث شده تا هزاران نفر برای بازدید از مزرعه او، به سمت محل زندگی این کشاورز سرازیر شوند.
حدود سه سال پیش، برای نخستین بار ایده ساخت مسیری از گل‌ها به ذهن کرافورد نیون رسید و برای تحقق این ایده، از همان وقت برنامه‌ریزی کرد.  مزرعه‌‌ او که گلاگبرن نام دارد در نزدیکی شهر پرت در اسکاتلند واقع  است. این خانم 26 ساله، اعتراف می‌کند که ابتدا برای کاشت گل آفتابگردان دچار تردید ‌شد؛ چراکه تصور می‌کرده این گل‌ها در مناطق شمالی  کره زمین به خوبی رشد نمی‌کنند. اما رشد سریع و زیبای این گل‌ها او را شگفت‌زده می‌کند. درحال حاضر سطح زیر کشت آفتابگردان در مزرعه نیون به 13 هکتار رسیده است! مزرعه او حالا مکان بازدید بسیاری شده و مردم بین ساقه‌های 7 فوتی (2.13 متر) این گل‌ها، گم می‌شوند! به گفته او مردم بسیاری از شهرها و کشورهای جهان برای بازدید از مزرعه او آمده‌اند. عکاسی از این منظره بی‌انتهای آفتابگردان، مردم را ساعت‌ها در این مزرعه سرگرم می‌کند. تعداد شاخه‌های گل آفتابگردان 250 هزار عدد تخمین زده شده است.
به گفته کرافورد، شکوفایی گل‌های آفتابگردان، 4 هفته دیگر نیز ادامه خواهد داشت.به نظر می‌رسد طی هفته آینده، مزرعه شلوغ‌ترین وضعیت را از نظر بازدیدکنندگان داشته باشد. حدود 30 تا 60 دقیقه زمان لازم است تا از کل مزرعه بازدید کنید. مسیر 20 دقیقه‌ای هم برای کودکان درنظر گرفته شده و از کودکان زیر 12 سال هزینه ورود به مزرعه دریافت نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید