• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200732
+
-

گرینویچ

صبحانه فضایی

تصاویر صبحانه‌خوردن یک فضانورد در ایستگاه بین‌المللی فضایی، حسابی سر‌و‌صدا کرده و در فضای مجازی در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.
سلطان النیادی، فضانورد اماراتی که در ماموریتی 6ماهه در ایستگاه بین‌المللی فضایی به سر می‌برد، یک روز هوس کرده صبحانه نان و عسل بخورد و از آن فیلم گرفته و فیلم را در توییتر منتشر کرده است. حالا شکل ظاهری عجیب و غریب و البته بامزه عسل در شرایط بی‌وزنی و البته چالش روزمره فضانوردان برای خوردن غذا، حسابی مورد توجه قرار گرفته است. در این ویدئو، یک تکه عسل به‌صورت توپ خارج شده و قبل از اینکه
به نان بچسبد، ‌در فضا معلق است و همین شرایط خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است.

نجات در آخرین ثانیه

یک راننده در آمریکا، تنها چند ثانیه قبل از اینکه جانش را از دست بدهد، توسط یک پلیس شجاع نجات پیدا کرده و به زندگی بازگشته است. این مرد در حال رانندگی در اورلاندو بوده که کنترل ماشینش را از دست می‌دهد و از روی پل، داخل یک برکه می‌افتد. او به‌خاطر شدت برخورد، شوکه می‌شود و همراه با ماشین، ‌زیر آب می‌رود. یک افسر پلیس اما در اقدامی شجاعانه، تجهیزات خود را از تنش جدا می‌کند و با شنا خود را به ماشین می‌رساند. او آنجا با شکستن شیشه کناری ماشین، ‌به راننده کمک می‌کند تا از ماشین خارج شود و از مرگ حتمی نجات پیدا کند. این اقدام پلیس، با تمجید عمومی همراه بوده است.

بیمارستان خانگی پرنده‌ها

یک زن مهربان در مکزیک، چنان به پرنده‌ها علاقه دارد و نگران شرایط یک گونه خاص از آنهاست که خانه‌اش را به بیمارستان و کلینیکی برای آنها تبدیل کرده است. مرغ مگس‌خوار، پرنده‌ای سرشناس و مهم در اکوسیستم مکزیک به شمار می‌رود اما توسعه مناطق شهری و تخریب زیستگاه‌های این پرنده، شرایط آنها را به‌شدت وخیم کرده است. در این شرایط، خانم کاتیا ده‌آدریا که تجربه زیادی در رسیدگی به این نوع پرنده دارد، خانه و تمام وقت خود را به نجات این پرنده‌ها و نگهداری از آنها اختصاص داده است. خانه او در واقع، در 11سال گذشته بیمارستانی برای این پرنده‌ها بوده و هر کسی که یکی از پرنده‌ها را در وضعیت نامناسبی پیدا می‌کند، آن‌ را به این خانه می‌آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید