• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 28 خرداد 1397
کد مطلب : 20074
+
-

فوق‌العاده

جواد نصرتی:

اتحاد علیه وطن‌فروشان

جام جهانی، معمولا فرصتی برای انسجام ملی و افزایش وحدت جامعه است و بحث‌های فوتبالی، به خصوص در توییتر، فرصت کمی برای کاربران باقی می‌گذارد که به رفتارهای همدیگر بپردازند. اما در همین روزها که تمام ملت ایران سرمست از پیروزی برابر مراکش هستند، یک توییت عجیب اما نه‌چندان غافلگیرکننده، مبارزه با «خیانت‌پیشگان» را در تایم‌لاین توییتر فارسی به اصطلاح ترند کرده است. ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از کاربران شناخته‌شده توییتر که مواضعی کاملا براندازانه و وطن‌فروشانه دارد، با بیرون کشیدن یکی از توییت‌های قدیمی مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی کشورمان، از فیفا درخواست کرد که به خاطر محتوای ضداسرائیلی توییت طارمی، او را از جام جهانی اخراج کند.

این درخواست غیرمنطقی در حمایت از رژیم صهیونیستی، خیلی زود با واکنش‌های تند و خشمگینانه کاربران توییتر فارسی مواجه شد و بسیاری از آنها، با هشتگ‌های #Banbetrayer و #banbetrayers (خائن/خائنان را تحریم کنید) به مقابله با این پیشنهاد وطن‌فروشانه پرداختند. کسی که این پیشنهاد را مطرح کرده، یکی از ضدایرانی‌های شناخته‌شده در توییتر فارسی است و در بسیاری از توییت‌هایی که در 2 شب گذشته تولید شد، ‌به این سابقه اشاره شده بود.
نه‌تنها محتوای این پیشنهاد بی‌شرمانه، که همزمانی آن با جشن‌های ملی در سراسر ایران به خاطر برد شیرین برابر مراکش، کام بسیاری از کاربران توییتر فارسی را تلخ کرد . بسیاری از کاربران هم معتقدند این پیشنهاد چهره واقعی مدعیان دفاع از مردم ایران را نشان داد.

***

ستاره هالیوود در خرابه‌های موصل

آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوود در بازدید از کمپ آوارگان سوریه‌ای در موصل، از جامعه جهانی خواست تا به این پناهجویان کمک کند.
 آنجلینا جولی که به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه خود شهرت دارد، سفیر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد است. او دیروز در سفر به موصل غربی از کمپ دومیز که خانه 33 هزار پناهجوی سوریه‌ای است، دیدن کرد. سازمان ملل گزارش داده که او یک روز قبل از آن، از ویرانه‌های شهر موصل که سال گذشته از داعش پس گرفته شد، بازدید کرد.گ
جولی در بیانیه‌ای که توسط سازمان ملل منتشر شده درباره این سفر گفته است: «این بدترین ویرانی‌‌‌ای است که در سال‌ها کار در آژانس پناهندگان سازمان ملل به چشم دیده‌ام. مردم در اینجا، ‌همه چیزشان را از دست داده‌اند.» جولی در سفرهای پیشین به عنوان سفیر آژانس پناهندگان سازمان ملل، به کامبوج و کنیا هم سفر کرده است. او از سال 2001 سفیر این نهاد بین‌المللی بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید