• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 30 مرداد 1402
کد مطلب : 200633
+
-

«ارادتمند نازنین، بهاره و تینا» از کجا منتشر شد؟

فیلمی که غیرقابل اصلاح تشخیص داده شده بود، لو رفت

روز شنبه با انتشار نسخه قاچاق فیلم «بی‌رویا» ساخته آرین وزیردفتری در هنگام صبح  شروع شد و شباهنگام با در دسترس قرار گرفتن نسخه غیرمجاز فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره و تینا» ساخته عبدالرضا کاهانی به پایان رسید. فیلم کاهانی سال1395 ساخته شده بود، اما تا شنبه شب که نسخه غیرمجازش منتشر شد. فرصت اکران عمومی نیافت.

کاملا غیرقابل نمایش
فیلم در همان سال 1395 به شورای پروانه نمایش ارائه شده بود، ولی شورا به‌طور کامل آن را رد کرده بود. محمدحسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون که در آن مقطع عضو شورای صدور پروانه نمایش بود، درباره این فیلم گفته بود: «عدم‌صدور پروانه نمایش برای این فیلم نظر همه اعضای شورای پروانه نمایش است... . در مورد فیلم آقای کاهانی جمع نظرات این است که امکان اصلاح برای این فیلم وجود ندارد... .  اکران نشدن فیلم کاهانی در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که نه لطیفی و نه اخلاف او در دوره‌های بعدی شورا نتوانسته‌اند از این فیلم دفاع کنند و راهی برای تابیدن آن بر پرده سینما بیابند.
عبدالرضا کاهانی که مدتی است ساکن کانادا شده، چندی قبل تصمیم به انتشار آنلاین فیلمش داشت که در نهایت به‌دلیل مخالفت تهیه‌کننده از این کار منصرف شد. حالا معلوم نیست انتشار فیلمش با رضایت او بوده یا «ارادتمند نازنین، بهاره و تینا» در ادامه قاچاق فیلم‌های «تفریق» و «بی‌رویا» و پیش‌تر از آن «برادران لیلا»، «خط فرضی» و «جنگ جهانی سوم» منتشر شده است. دبیر ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی، منبع نشت فیلم‌ها را در روزهای اخیر احتمالا از دفاتر فیلم‌ها یا جشنواره‌های خارجی می‌داند.
جعفر انصاری‌فر با اشاره به انتشار قاچاق فیلم‌های سینمایی «تفریق» و «بی‌رویا» گفت: «با بررسی‌های مقدماتی صورت‌گرفته مشخص شد که با توجه به رعایت دقیق مراقبت‌های حفاظتی ازجمله استفاده از دی‌سی‌پی برای بازبینی فیلم‌ها، انتشار آثار، خارج از سازمان‌های دولتی و احتمالا از دفاتر فیلم‌ها یا جشنواره‌های خارجی صورت گرفته است؛ به همین دلیل مراتب برای بررسی فنی به قوه قضاییه و پلیس فتای فراجا برای شناسایی منشأ نشر فیلم، منعکس شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید