• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200553
+
-

شروع نشده، تمام شد

لیگ‌های اروپایی با مصدومیت‌های شدید آغاز شده است

شروع نشده، تمام شد

هنوز لیگ‌های اروپایی آغاز نشده، کلی بازیکن مصدوم روی دست باشگاه‌ها مانده است. این آسیب‌ها ربطی به فشردگی مسابقات فصل ندارد. تیم‌ها تازه از بدنسازی و آماده‌سازی پیش‌فصل برگشته‌اند و اکثرا در تورهای آمریکایی یا آسیایی حاضر بوده‌اند. نه فیفادی و بازی‌های ملی‌ در کار است و نه هنوز تقویم لیگ‌ها فشرده شده که هر 3 روز یک بازی برگزار شود. البته وضعیت تیم‌های عربستانی فرق دارد؛ آنها پیش از ‌آغاز فصل در جام باشگاه‌های عرب حاضر شده‌اند و نتیجه آن مصدومیت یک هفته‌ای رونالدو بوده.
برخی بازیکنان اروپایی تقریبا فصل را از دست داده‌اند؛ بازیکنانی مثل کورتواو و میلیتائو از رئال‌مادرید که رباط صلیبی پاره کرده‌اند یا دی‌بروینه که به‌دلیل‌آسیب‌دیدگی 4-3ماه از فوتبال دور خواهد بود. کورتوا، میلیتائو، مندی، سبایوس و گولر مصدومان آنچلوتی پیش از‌آغاز فصل هستند. در سایر باشگاه‌ها نیز تیم‌ها لیگ را با بازیکنان مصدوم آغاز کرده‌اند. با توجه به فشرده‌تر شدن مسابقات فوتبال و طمع تمام‌نشدنی فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها برای افزایش تعداد تیم‌های تورنمنت‌های مختلف، خطر آسیب‌دیدگی بازیکنان و کوتاه شدن عمر فوتبال‌شان افزایش خواهد یافت. همین هفته گذشته اعلام شد که رونالد آرائوخو مدافع اروگوئه‌ای کاتالان‌هان با مصدومیت همسترینگ پای چپ روبه‌رو شده است. آرائوخو حداقل یک‌ماه خانه‌نشین خواهد بود و انتظار می‌رود پس از پنجره بازی‌های ملی‌ماه سپتامبر در دسترس ژاوی باشد. در همین بازی پریشب و افتتاحیه بوندس‌لیگا که بایرن مونیخ 4بر صفر میزبان خود وردربرمن را شکست داد، هری کین نخستین بازی‌اش را در لیگ با پیراهن بایرن انجام داد و نخستین گل و پاس گلش را ثبت کرد و در ادامه مصدوم شد.
این گل شماره 355هری کین در دوران حرفه‌ای‌اش بود، در 586مسابقه‌ای که در‌آن شرکت کرده است. او در این مدت 89پاس گل هم ثبت کرده. آمار کین نسبت به لواندوفسکی خیلی ضعیف‌تر است چون هم نسبت به مهاجم لهستانی سابق بایرن‌مونیخ سن کمتری دارد، هم در تیمی پرستاره و بی‌رقیب در لیگ داخلی به نام بایرن‌مونیخ عضویت نداشت. لواندوفسکی تاکنون در 865بازی رسمی حاضر بوده که حاصل‌آن 621گل و 174پاس گل است. لوا 28جام به‌دست آورده و هری کین صفر جام. مهاجم انگلیسی حتی در سوپرجام آلمان هم که نخستین دقایق بازی‌اش را با پیراهن بایرن تجربه کرد نتوانست به نخستین جام عمرش دست یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید