• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200551
+
-

تراز مالی منفی چلسی

پردرآمدترین باشگاه نقل‌وانتقالات همچنان در حال زیان دادن است

تراز مالی منفی چلسی

با خرید رومئو لاویا از ساوتهمپتون، تراز مالی این پنجره نقل و انتقالاتی چلسی بدتر شد و به منفی 133.7میلیون پوند رسید.
خریدها: 352.7میلیون پوند؛ مویزس کایسدو 115، رومئو لاویا 58، کریستوفر نکونکو 53، اکسل دیساسی 38.7، نیکولاس جکسون 32، لسلی اوگوچوکو 23، رابرت سانچس 20، آنجلو گابریل 13
فروش‌ها: 219میلیون پوند؛ کای هاورتس 65، میسون ماونت 55، متیو کواچیچ 25، کالیدو کولیبالی 20، کریستین پولیسیک 17، ادوارد مندی 16، روبن لوفتوس-چیک 14، اتان آمپادو 7، پیر امریک اوبامیانگ، انگولو کانته، آسپیلیکوئتا و تیمو باکایوکو رایگان.
    تاد بولی، مالک آمریکایی چلسی از تابستان گذشته که مالکیت این باشگاه را در دست گرفته خرج یک‌میلیارد و 80میلیون دلاری را در 3پنجره نقل و انتقالاتی ثبت کرده است. چلسی در این مدت دوبرابر بیشتر از هر تیم دیگر در پریمیرلیگ خرید داشته است؛ چلسی 945.6میلیون پوند، منچستریونایتد 406.6میلیون پوند، آرسنال 338.5میلیون پوند، تاتنهام 336.8میلیون پوند و نیوکاسل 297.3میلیون پوند.
    با اینکه افرادی نظیر مورینیو از گواردیولا برای بالا بردن قیمت بازیکنان مخصوصا مدافعان انتقاد کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد منچسترسیتی نسبت به چلسی و دیگران عملکرد معقول‌تری در نقل و انتقالات دارد. سرمربی این تیم، پپ گواردیولا در مورد خریدهای چلسی گفته: «اگر هزینه‌هایی را که چلسی در 2پنجره نقل‌و‌انتقالات کرده من خرج کرده بودم، اینجا نمی‌نشستم و شما رسانه‌ها من را می‌کشتید. این قطعی بود که ما به شکلی غیرقابل تصور تحت بررسی و تحقیق قرار می‌گرفتیم. از زمانی که من به منچستر آمده‌ام فقط به هزینه‌های خالص یا حتی امسال و موقعیتی که در آن هستیم نگاه کنید، ما آنچه را که معتقدیم منصفانه است پرداخت می‌کنیم. ما هری مگوایر را می‌خواستیم، او را جذب نکردیم چون نمی‌خواستیم پول بدهیم، مارک کوکوریا را می‌خواستیم، پولی ندادیم، الکسیس سانچز را می‌خواستیم ولی پولی ندادیم. ما هزینه‌ای را که عادلانه است پرداخت می‌کنیم، در غیراین صورت آکادمی را داریم.»
    پپ گواردیولا در مورد نقل‌و‌انتقالات عربستان هم اظهارنظر کرده است: «همه از عربستان شاکی هستند اما وقتی تیم‌های این لیگ در می‌زنند همه باشگاه‌ها در را باز می‌کنند، فرش قرمز پهن می‌کنند و می‌گویند چه می‌خواهی دوست من، اینجا همه‌‌چیز فروشی است و خیلی خوشحالیم. همه خواهان شکایت از عربستان هستند اما همه این تیم‌ها می‌خواهند بازیکنان خود را به تیم‌های عربستانی بفروشند.»
    به‌زودی خیال هواداران بارسلونا تا 5سال دیگر بابت درون دروازه خودی آسوده خواهد شد. مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان آلمانی بارسلونا، قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با بلوگرانا تمدید خواهد کرد.
    نیکولو زانیولو با قراردادی قرضی و بند خرید اختیاری ۲۷میلیون یورویی، از گالاتاسرای به استون‌ویلا پیوست.
    لیورپول پس از توافق با رایان گرانبرخ، آماده شروع مذاکرات با بایرن‌مونیخ است و پیشنهاد 35میلیون یورویی آماده کرده است. همچنین لیورپول شرایط جذب ماریو لمینا هافبک ولورهمپتون را نیز بررسی می‌کند.
    واتارو اندو، کاپیتان تیم ملی ژاپن با قراردادی 4ساله به ارزش ۱۵میلیون پوند از اشتوتگارت به لیورپول منتقل شد.
    سرخیو ریکو، بازیکن، دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن که هنگام سوارکاری دچار سانحه شده بود، پس از ۸۲روز به همراه همسرش آلبا سیلوا بیمارستان سویا را ترک کرد.
    دومنیکو براردی برای انتقال خود از ساسولو خواستار حل سریع این موضوع است. درخواست ساسولو برای وینگر ایتالیایی 30-28میلیون و پیشنهاد یوونتوس 23- 22میلیون یورو است. مدیر ساسولو این انتقال را منتفی می‌داند و می‌گوید: «براردی به یوونتوس فروخته نخواهد شد. مهلت پنجشنبه بود اما جونتولی هرگز پیشنهاد رسمی ارسال نکرد. ما می‌خواستیم این انتقال رخ دهد اما یووه ناگهان ناپدید شد. براردی دیگر برای فروش نیست.»
    بارسلونا آخرین پیشنهاد خود را برای کانسلو ارائه کرد؛ قرضی با بند خرید اختیاری حدود 30میلیون یورو. بارسلونا می‌خواهد به این پرونده پایان دهد و امیدوار است در این هفته با منچسترسیتی به توافق نهایی برسد.
    ژائو فلیکس به بارسلونا نزدیک‌تر است. معامله به‌صورت قرضی با بند خرید خواهد بود.
    اینتر با بنژامن پاوار به توافق شخصی رسیده است و پیشنهادش را به 30میلیون یورو رسانده که شامل پاداش‌ها هم می‌شود. بایرن هنوز این پیشنهاد را رد نکرده اما می‌خواهد پول بیشتری از این انتقال به‌دست بیاورد. پاوار دیروز از مدیران بایرن خواسته با خروجش موافقت کنند.

آتزوری و شجاعتِ تغییر در ایتالیا، روبرتو مانچینی از تیم ملی این کشور جدا و لوچیانو اسپالتی به عنوان سرمربی جدید برگزیده شده است.  اسپالتی بعد از فصل رویایی منجر به قهرمانی در سری‌آ با ناپولی، حالا در یک موقعیت جدید و کاملا متفاوت قرار خواهد گرفت. او یکی از مربیان شاخص دنیای فوتبال به شمار می‌رود و بدون تردید، سبک هجومی‌اش را نیز در تیم ملی ایتالیا پیاده خواهد کرد.

کار انتقال قرضی یوسیپ استانیشیچ از بایرن‌مونیخ به بایرلورکوزن تمام‌شده است. این مدافع 23ساله کروات به‌زودی با تیم ژابی آلونسو قرارداد امضا می‌کند و این فصل را تحت هدایت او سپری خواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید