• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200550
+
-

داستان انتقال بازیکن فرانسوی به مادرید به قصه‌های هزار و یک شب تبدیل شده است

امباپه- رئال، قسمت هزارم

امباپه- رئال، قسمت هزارم

برای بازی دیشب پاری‌سن‌ژرمن نام کیلیان امباپه به فهرست بازیکنان تیم پاری‌سن‌ژرمن در هفته دوم لیگ یک فرانسه اضافه شد. این بازیکن که حاضر نشده بود قراردادش را با باشگاه تمدید کند، در بازی هفته اول که با لوریان مساوی تمام شد از فهرست تیم خط خورده و تهدید شده بود باید با تیم دوم تمرین کند. فعل و انفعالاتی در این مدت رخ داد که او را به لیست تیم برگرداند. پی‌اس‌جی کامیونیتی که رسانه رسمی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نیست، به‌تازگی ادعا کرده که کیلیان در همین تابستان از پاریس جدا می‌شود و به رئال‌مادرید می‌رود. نیمار، مسی و سرخیو راموس جدا شده‌اند و تیم در حال پوست‌اندازی و بی‌نیاز به ستارگان بزرگ و گران‌قیمت است. شاید امباپه هم در راستای همین سیاست از تیم کنار گذاشته شود. نیمار که 222میلیون یورو از بارسلونا خریداری شده بود، با 80میلیون یورو به الهلال عربستان فروخته شد تا گران‌ترین فروش تاریخ باشگاه فرانسوی لقب بگیرد. گوئدس پرتغالی که با 40میلیون یورو به والنسیا فروخته شده بود، دومین فروش پرسود تاریخ این باشگاه است. این دو بازیکن به همراه داوید لوییس با 35میلیون یورو به چلسی، رونالدینیو با 32میلیون به بارسلونا، لوکاس مورا با 28میلیون به تاتنهام، ماتوییدی با 25میلیون به یوونتوس و اوریر با 25میلیون به تاتنهام، پاستوره با 24.7میلیون به آاس‌رم، برچیچه با 24میلیون به بیلبائو و لوسلسو با 22میلیون به رئال بتیس 10فروش برتر پاری‌سن‌ژرمن بوده‌اند. اگر ادعای پی‌اس‌جی کامیونیتی درست باشد و انتقال امباپه به رئال‌مادرید در همین پنجره نقل و انتقالاتی رقم بخورد، او به صدر این لیست صعود خواهد کرد. پاریسی- قطری‌ها انتظار دارند از فروش این بازیکن 200میلیون یورو به‌دست آورند.
پی‌اس‌جی کامیونیتی در واکنش به بازتاب‌ها اعلام کرده که از کسی یا باشگاه دستور نمی‌گیرد: «ما از کسی دستور نمی‌گیریم. از قوانین باشگاه پیروی نمی‌کنیم و به‌خاطر همین است که باشگاه از ما عصبانی است. وظیفه ما روشن کردن هواداران است. کسی حق ندارد با هواداران پاریس بازی کند. از امروز ورق برمی‌گردد. اتفاقی که اخیرا رخ داده، سیاسی است. بحث ما مراقبت از تصویر باشگاه است. اطلاعاتی که منتشر کرده‌ایم از منابع خودمان بوده. خبر داریم که امباپه در‌ماه آگوست با رئال‌مادرید خواهد بود. تمام اسناد را بررسی کرده‌ایم و تعجب می‌کنیم که چرا باشگاه رئال‌مادرید در این موضوع سکوت کرده است. آنها 2بار قبلا از امباپه ضربه خورده‌اند. ما اسناد رسمی امضای این قرارداد را دیده‌ایم. باشگاه ما از درز اخبار عصبانی است و برای همین می‌خواهد او را تا روز آخر نقل و انتقالات معطل نگه‌دارد.»
پی‌اس‌جی کامیونیتی مدعی شده که تا قبل از نامه امباپه، رئال‌مادرید واقعا در فکر جذب هری کین بود ولی بعد از آن کلا برنامه عوض شد. این رسانه گفته که آمدن عثمان دمبله هم هیچ ربطی به رابطه خوب این بازیکن با امباپه و درخواست ستاره پاریس ندارد و او صرفا به‌خاطر مسائل خانوادگی پاریس را برای ادامه حرفه‌اش انتخاب کرده است.
در لایو پریشب پی‌اس‌جی کامیونیتی گفته شد: «امیر قطر و پرز برای انتقال 200میلیون یورویی امباپه در تاریخ 5ژوییه (14تیر) به توافق رسیدند اما وقتی ما استراتژی مذاکرات را فاش کردیم، باعث شد باشگاه با ما قطع همکاری کند.»
اکیپ هم مدعی شده است بعد از بازی با لوریان ناصر الخلیفی و امباپه با هم دیداری نداشتند. 11روز قبل رئیس پاری‌سن‌ژرمن به این بازیکن گفته بود: «‌خواهی دید چه کارت خواهیم کرد. تو بازی نخواهی کرد و ما تسلیم نمی‌شویم.» امباپه هم با خونسردی جواب داده بود: «چه چیز را قرار است ببینم؟ می‌دانم که تو به نخستین رئیسی تبدیل می‌شوی که مرا نیمکت‌نشین می‌کند.» 4روز بعد از این بگومگو، دوطرف با هم آشتی کردند و اعلام شد ممکن است امباپه قراردادش را تمدید کند اما بندی در‌آن بگنجاند که به موجب آن تابستان آینده در ازای مبلغی راهی رئال‌مادرید شود. رئال به این دلیل می‌خواست تا تابستان صبر کند چون آن موقع رایگان این بازیکن را به‌دست می‌آورد. در مادرید اعتقاد بر این است که بهتر است امباپه به این تیم نیاید. آنها می‌گویند تغییر لحن امباپه تنها پس از 4روز به خوبی نشان می‌دهد که این بازیکن، شخصیتی چند قطبی و غیرقابل تحمل دارد. حتی اگر امباپه سال آینده هم به رئال‌مادرید بیاید، انتقال او کوچک‌ترین لطفی برای هواداران باشگاه نخواهد داشت چرا که اگر این بازیکن یک یا 2سال پیش به رئال می‌رفت، به‌عنوان یک اسطوره از او استقبال می‌شد ولی حالا نقش بازیکن پول‌پرستی را دارد که سال‌های زیادی از فوتبالش را به‌خاطر دریافت پول قطری‌ها حرام کرده است.

یک توافق، یک خروج
دیروز بعدازظهر بسیاری از خبرگزاری‌ها از توافق نهایی رندال کولو موانی، ستاره فرانسوی تیم اینتراخت فرانکفورت با پاری‌سن‌ژرمن خبر دادند. این مهاجم 100میلیون یورویی همان کسی است که در ثانیه پایانی جدال فینال جام‌جهانی‌2022  که دقیقا 8ماه پیش برگزار شده بود، گل تک به تک را به امیلیانو مارتینس کوبید تا این دروازه‌بان آرژانتینی یک جام‌جهانی برای لیونل مسی به ارمغان بیاورد. کولو موانی گزینه تیم‌های بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید هم بود. توافق اعلام‌شده که مورد تأیید رسانه‌های نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هم قرار گرفته، نشانه‌ای است برای خروج امباپه از پاریس و پیوستنش به رئال‌مادرید. حالا با این خرید تیم پاریسی فرانسوی‌تر می‌شود و با وجود کولو موانی و آسنسیو و دمبله و دیگران جای مثلث مسی- امباپه- نیمار اشغال خواهد شد. پس از اعلام این توافق غیررسمی بنگاه‌های شرط‌بندی روی انتقال امباپه به مادرید ضریب شرط خود را پایین آوردند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید