• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200487
+
-

داستان یوفو‌ها در آسمان

یک شیء پرنده ناشناس (UFO) یا پدیده هوایی ناشناس (یا غیرعادی) (UAP)، هر پدیده هوایی درک شده‌ای است که نمی‌توان آن را بلافاصله شناسایی کرد یا توضیح داد.
اینگونه که در تاریخ آمده، مشاهده یکی از این اشیا، نخستین بار توسط ستاره‎شناسان چینی در 240سال پیش از میلاد مسیح(ع) صورت گرفته است. اما برخلاف این مورد، احتمالاً در اوایل سال 467پیش از میلاد، یوفو به‌عنوان یک «نور مهمان» عجیب و ناشناخته در آسمان ثبت شده است. البته به‌عنوان یک دنباله‌دار درخشان که هر ۷۶ سال یک‌بار از درون منظومه شمسی عبور می‌کند، اغلب به‌عنوان یک رویداد منحصر به‌فرد و ویژه در اسناد تاریخی باستانی شناخته می‌شود که نویسندگان آن از تکرار این پدیده غافل بوده‌اند. بنابراین، می‌توان چنین گفت که بخش‌های زیادی از این مشاهدات باستانی، احتمالا به‌دنباله‌دارها و حتی شهاب‌سنگ‌ها مربوط می‌شود.
امروزه اما روند کار به این صورت است که وقتی صحبت از مشاهده یک یوفو می‌شود، کارشناسان امر به‌دنبال بررسی آن می‌روند؛ البته در بسیاری موارد نیاز به دقت زیاد نیست و خیلی راحت می‌شود، مشاهدات را بی‌ربط با بشقاب پرنده‌ها و بیگانگان دانست. اکثر این یوفوها به‌عنوان اشیای شناخته شده یا پدیده‌های جوی شناسایی می‌شوند، درحالی‌که تعداد کمی از آنها بدون توضیح باقی می‌مانند. درحالی‌که رؤیت‌های غیرمعمول در طول تاریخ در آسمان گزارش شده است، اما باید گفت که بشقاب‌پرنده‌ها پس از جنگ جهانی دوم از نظر فرهنگی برجسته و در عصر فضا تشدید شدند. مطالعات و تحقیقات در مورد گزارش‌های مربوط به یوفو که توسط دولت‌ها و همچنین سازمان‌ها و افراد انجام شده، طی سال‌ها بدون تأیید ادعاهای خارق‌العاده‌ای پیش رفته است. آیا به‌راستی ساکنان سیاره‌های دیگر به زمین می‌آیند و کارهایی را انجام می‌دهند؟ این پرسش بسیار سختی است که تاکنون کسی نتوانسته همه را متقاعد به مثبت یا منفی بودن پاسخش بکند. دانشمندان و سازمان‌های بدبین معمولا، توضیحاتی غیرعادی برای بشقاب‌پرنده‌ها ارائه کرده‌اند؛ یعنی اینکه آنها توسط پدیده‌های طبیعی، فناوری انسانی، توهمات و حقه‌ها ایجاد می‌شوند. گروه‌های کوچک، اما پر سر و صدا از یوفولوژیست‌ها طرفدار فرضیه‌های غیرمتعارف یا شبه‌علمی هستند و اغلب ادعا می‌کنند که یوفوها شواهدی از هوش فرازمینی، مخلوقات پیشرفته تکنولوژیکی یا تماس بین‌بُعدی هستند، اما حتی پس از دهه‌ها ترویج چنین ایده‌هایی توسط آنها و همچنین در رسانه‌های عمومی، شواهد بیشتر همچنان مورد نیاز است. باورهای پیرامون بشقاب پرنده‌ها الهام‌بخش ایده‌ها و عقاید جدیدی بوده است؛ حتی زمانی که دانشمندان علوم اجتماعی علاقه و داستان‌سرایی مداوم پیرامون یوفوها را به‌عنوان نمونه‌ای مدرن از فرهنگ مردم و اساطیر قابل درک با توضیحات روانی اجتماعی شناسایی کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید