• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200485
+
-

به نظر می‌رسد در جهان هستی تنها نیستیم

اشیای ناشناخته در اطراف زمین

اشیای ناشناخته در اطراف زمین

آیا موجودات فضایی وجود خارجی دارند یا ساخته ذهن بشر هستند؟ برخی عوامل و شواهد می‌گویند که در این دنیای پهناور، ما تنها نیستیم و برخی دیگر هم این نظریه را رد می‌کنند.

آمارهای جدید
گزارش‌های ردیابی دفتر یوفوها در طول سال گذشته میلادی نزدیک به 400مورد دیگر را به فهرست خود اضافه کرده است که این به‌دلیل مشاهده‌های جدید یا مشاهده‌های قدیمی‌تر کشف‌شده در پرونده‌های موجود بوده و تعداد کل مشاهده‌های بشقاب‌پرنده را به بیش از 500رسانده است. اوایل سال میلادی جاری، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نسخه طبقه‌بندی نشده گزارش سالانه خود در مورد بشقاب‌پرنده‌ها یا آنچه دولت آن را پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) می‌نامد، منتشر کرد. این ارزیابی نشان داد که UAPهای ردیابی‌شده از سال2004تاکنون در مجموع 510مورد بوده‌اند. این میزان نسبت به 144مورد مشاهده شده در گزارش اولیه در سال 2021افزایش قابل توجهی دارد‌.

برخورد علمی از نوع سوم
بشقاب پرنده‌ها و آدم فضایی‌ها از دید عموم مردم امری پذیرفته‌شده اما بعید تلقی می‌شود. بسیاری از مردم دوست دارند تصاویر مربوط به اشیای فضایی را تنها در فیلم‌ها و سریال‌ها به تماشا بنشینند و حتی با آنها شوخی هم بکنند! ولی اهالی علم و دانشمندان با ثبت شواهد و اسناد گوناگون، این موضوع را به یک علم تبدیل کرده‌اند؛ علمی که آن را یوفولوژی می‌نامیم. یوفولوژی تحقیق درباره اشیای پرنده ناشناس (UFO) توسط افرادی است که معتقدند امکان دارد، این موضوع منشأ خارق‌العاده‌ای داشته باشد. یعنی منبع اصلی این اشیای ناشناخته بیشتر بازدیدکنندگان بیگانه فرازمینی باشند. درحالی‌که نمونه‌هایی از تحقیقات علمی دولتی، خصوصی و حاشیه‌ای در مورد بشقاب‌پرنده‌ها وجود دارد، یوفولوژی عموماً توسط شکاکان و مربیان علم به‌عنوان یک مثال متعارف از شبه‌علم درنظر گرفته می‌شود. یوفولوژی یک نئولوژیسم است که از بشقاب‌پرنده (اصطلاحی که ظاهراً توسط ادوارد جی. روپلت ابداع شد) برگرفته و از ضمیمه‌کردن نام اختصاری UFO با پسوند logy گرفته شده است. استفاده‌های اولیه یوفولوژی شامل مقاله‌ای در سال 1957و ارائه‌ای در سال 1958برای سازمان تحقیقاتی مرکز سیاره‌ای است. این روزها سازمان‌های دولتی و غیردولتی فراوانی درحال تحقیق روی داده‌های دریافتی درخصوص یوفوها هستند.

منطقه 51
منطقه۵۱ (Area 51) یا گروم لِیک (Groom Lake) یک منطقه نظامی فوق‌سری در ۱۳۰ کیلومتری شمال‌غربی لاس‌وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده است.
حرف‌ها و شایعات فراوانی درخصوص این ناحیه وجود دارد و بسیاری بر این باور هستند که آنجا آدم فضایی دستگیرشده وجود دارد! البته به‌صورت رسمی گفته می‌شود که هدف از ایجاد چنین پایگاهی آزمایش سامانه‌های نوین پروازی و جنگ‌افزار‌های فوق‌سری است. منطقه ۵۱ در میانه چند پایگاه نظامی دیگر قرار دارد. دولت آمریکا اطلاعات رسمی بسیار ناچیزی را در مورد این پایگاه منتشر کرده ‌است. نخستین فرضیه‌ها درخصوص این پایگاه از  1989به بعد آغاز شد؛ زمانی که یک فیزیک‌دان به نام «باب لازار» در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت که در این منطقه کار کرده ‌است. او گفته بود در طرح پیاده کردن یک بشقاب ‌پرنده حضور داشته و اسناد دولتی درباره حضور موجودات فرازمینی روی زمین را خوانده‌ است! البته لازار هیچ سند و مدرکی برای این ادعاها ارائه نکرد و کسی هم مدرک دانشگاهی او در رشته فیزیک را ندیده ‌است.‌




 

این خبر را به اشتراک بگذارید