• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 28 مرداد 1402
کد مطلب : 200447
+
-

شهریور؛ آغاز مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: شهریور‌ماه ثبت نام مرحله سوم در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد.
مهدی تقدسی با بیان اینکه خودروسازان ظرفیت تولیدشان را افزایش داده‌اند، افزود: شهریور‌ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو آغاز و پس از آن، ثبت نام مرحله سوم آغاز خواهد شد.
او افزود: ۵۰درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و ۱۰درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده‌اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد.
 او ادامه داد:به‌زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم بازخواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان ۱۴۰۳ بوده، دیده شده است.
او با بیان اینکه سامانه فعلا باز نشده است و اطلاع‌رسانی درباره بازشدن سامانه مانند سابق از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر انجام خواهد شد، گفت: به 97درصد از افرادی که در مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ثبت نام کرده بودند طبق زمانبندی و براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تخصیص داده شد و براساس نوبت معین شده به این متقاضیان خودرو داده می‌شود.
تقدسی با اشاره به تغییر شرایط عرضه و تقاضا گفت: خودروسازان خصوصی اعلام کرده‌اند که فقط حدود 10درصد از افرادی که در طرح یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام کرده بودند نسبت به پرداخت پول به‌خودروساز اقدام کرده‌اند و لذا ظرفیت خالی زیادی باقی مانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید