• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200320
+
-

ساخت میدان فرهنگ در پارکینگ اراضی عباس‌آباد؛ به‌زودی

پارکینگ طبقاتی، خانه موسیقی و تصفیه‌خانه دریاچه هنر در فازهای تعیین‌شده به بهره‌برداری می‌رسند

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

فاز نخست پارکینگ طبقاتی فرهنگ در اراضی عباس‌آباد تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد. محمدرضا معصوم‌بیگی، معاون فنی و اجرایی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های این شرکت شامل پارکینگ طبقاتی فرهنگ، خانه موسیقی و تصفیه‌خانه دریاچه هنر گفت: «پروژه پارکینگ طبقاتی فرهنگ در دوره قبل مدیریت شهری آغاز، اما در ادامه متوقف شد و در دوره جدید و با دستور شهردار تهران از ابتدای سال‌جاری با جدیت این پروژه پیگیری و دنبال می‌شود. »
ظرفیت این پارکینگ 2هزار و 600خودرو و مساحت آن 135هزار مترمربع است و پس از بهره‌برداری کامل از این پروژه بزرگ‌ترین پارکینگ شهر تهران محسوب می‌شود. همچنین سطح پارکینگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌ که در آینده به پلازای شهری تحت عنوان «میدان فرهنگ» تبدیل خواهد شد.
این پروژه در دوره گذشته مدیریت شهری با 9درصد پیشرفت متوقف شده بود، اما در حال حاضر براساس برنامه و پیشرفت شرایط خوبی را در پروژه شاهد هستیم و ۱۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد. براساس زمان‌بندی انجام‌شده، این پروژه در 3فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.
تا پایان سال فاز نخست این پارکینگ با ظرفیت پذیرش 700‌ خودرو آماده و تحویل شهروندان تهرانی خواهد شد و 2فاز بعدی نیز براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده به بهره‌برداری می‌رسد.» اجرای پروژه پارکینگ فرهنگ در اراضی عباس‌آباد در یک زمان‌بندی 30‌ماهه برنامه‌ریزی شده ‌و فاز دوم پروژه نیز طبق برنامه در 7‌ماه ابتدایی سال آینده آماده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این پروژه زودتر از زمان‌بندی اشاره‌شده تکمیل شده و قبل از سال‌1404 هر 3فاز آن به بهره‌برداری برسد. هزینه احداث این پارکینگ 1500میلیارد تومان پیش‌بینی شده ‌و هم‌اکنون نیز 350کارگر در پروژه در حال کار و فعالیت هستند.
معصوم‌بیگی درخصوص آخرین وضعیت دیگر پروژه مهم اراضی عباس‌آباد، یعنی تصفیه‌خانه دریاچه هنر گفت: «دریاچه هنر از روز نخست مقرر بود که دارای تصفیه‌خانه باشد، اما مناقصات برای اجرای این پروژه متقاضی نداشت و تمایلی برای اجرای این پروژه نبود. خوشبختانه در دوره جدید پیمانکار برنده مناقصه انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شد. مدت قرارداد این پروژه ۱۲‌ماه است و ۴۳میلیارد تومان برآورد هزینه پروژه است که تا امروز ۱۸میلیارد تومان از صورت وضعیت‌های آن تأیید و پرداخت‌شده و پیش‌بینی بهره‌برداری از این پروژه نیز دهه فجر سال‌جاری است. در حال حاضر پروژه پیشرفت فیزیکی ۵۰درصدی را پشت‌سر گذاشته است. همچنین در ساخت این تصفیه‌خانه آخرین تکنولوژی روز به‌کار گرفته شده است.»
همچنین یکی دیگر از اقداماتی که طی چند‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید «خانه موسیقی» است که اواخر امسال بخشی از این مجموعه به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد و تکمیل آن به سال آینده موکول خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید