• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200231
+
-

پیشروی با مسی ادامه دارد

اینترمایامی به آرزوهای محال خود می‌رسد

پیشروی با مسی ادامه دارد

جیم کرتین، سرمربی فیلادلفیا که یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکاست، پس از شکست 4 بر یک از اینترمایامی در نیمه‌نهایی لیگز کاپ حق داشت بگوید: «ما مقابل مایامی شکست نخوردیم بلکه در بازی مقابل لئو مسی یک‌نفره باختیم. با لیونل مسی هیچ‌چیز این تیم را متوقف نخواهد کرد. آنها بدون مسی تیم دیگری بودند.» اینتر مایامی موفق شد فیلادلفیا یونیون را شکست دهد و به فینال مسابقات جام اتحادیه فوتبال آمریکا صعود کند. گل‌های دوم و سوم اینتر را به‌ترتیب لیونل مسی و جوردی آلبا به ثمر رساندند.
    با این برد حالا یاران مسی در مسیر نخستین جام تاریخ کوتاه خود قرار دارند و اگر مسی این جام را ببرد، با رکورد دنی آلوز برابری می‌کند و به پرجام‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل می‌شود. این نهمین گل لئو برای تیم جدیدش بود؛ نخستین گل آلبا و ادامه درخشش جوزف مارتینس با یک گل و یک پاس گل.
   فیلادلفیا پس از 38بازی خانگی، مقابل اینترمایامی شکست خورد. همچنین این تیم از سال2020 در یک‌بازی خانگی بیشتر از 2گل دریافت نکرده بود که این مورد هم به‌دست مسی‌ و یارانش شکسته شد.
   مسی بدون احتساب کاشته‌ها 91گل پشت محوطه زده. او 155گل پشت محوطه دارد که بیشترین گل در تاریخ فوتبال توسط یک بازیکن است.
   لیونل مسی برای هفتمین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در 7بازی متوالی (در رده باشگاهی و ملی) موفق به گلزنی شده است.
   ‌دروازه‌بان‌هایی که هم در رده ملی هم باشگاهی از مسی گل خورده‌اند: ایکر کاسیاس(اسپانیا)، هوگو لوریس(فرانسه)، رافائل(برزیل)، کلودیو براوو(شیلی)، دنی ارناندس(کلمبیا)، آلیسون(برزیل)، برد گوزان(آمریکا)، داوید اوسپینا(کلمبیا)، متیو رایان(استرالیا)، آندری بلیک(جاماییکا).
   اینترمایامی در ۲۲بازی قبل از ورود مسی: ۲۲گل زده، ۶بازی بعد از ورود مسی: ۲۰گل زده.
   گل مسی، ۳۱.۸متر از دروازه فاصله داشت و از حیث فاصله، دومین گل مسی با بیشترین فاصله ثبت‌شده در دوران فوتبالش بود. دورترین گل مسی برمی‌گردد به سال۲۰۱۲ به مایورکا که با فاصله ۳۲متر ثبت شد.
   اینترمایامی برای نخستین‌بار در تاریخش، سهمیه حضور در جام قهرمانان کونکاکاف را به‌دست آورد. جام کونکاکاف مسابقات فوتبالی است که با شرکت تیم‌های عضو کونکاکاف شامل آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب برگزار می‌شود.
   در دیگر دیدار نیمه‌نهایی لیگز کاپ، تیم قدرتمند مونتری مکزیک 2 بر صفر به نشویل باخت. این تیم سال‌های 2011، 2012، 2013، 2019 و 2021 قهرمان کونکاکاف شده بود.
   فینال لیگزکاپ بین 2تیم نشویل و اینترمایامی ساعت 04:30 بامداد یکشنبه 29مرداد در ورزشگاه خانگی نشویل برگزار می‌شود.
   نشویل در رده چهارم کنفرانس شرق و در جدول کلی mls رده پنجم را در اختیار دارد؛ دقیقا یک رتبه پایین‌تر از فیلادلفیا. در 2بازی قبلی که مایامی با نشویل دیدار کرده و یک برد با نتیجه 2 بر یک و یک باخت، باز با همین نتیجه داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید