• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200229
+
-

نجات 15گروگان از خانه متروکه

داخلی
نجات 15گروگان از خانه متروکه

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی درباره 2دختر جوان که توسط افراد ناشناس ربوده شده بودند اسرار مخوف یک باند آدم‌ربایی را برملا کرد و باعث آزادی 15گروگان شد. به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از روز 15مردادماه امسال با شکایت والدین 2دختر جوان در نیروی انتظامی شهر ری آغاز شد. این زن و مرد که از اتباع افغانستان هستند مدعی شدند که دخترانشان از چند روز قبل ربوده شده‌اند. پدر آنها گفت: ما چند سال است که به ایران آمده‌ایم و در جنوب تهران زندگی می‌کنیم. 2دخترم که حدود 20و 25ساله هستند چند روز قبل که از خانه بیرون رفته بودند دیگر برنگشتند. یک روز بعد مرد ناشناسی تماس گرفت و گفت دخترانم را دزدیده و باید برای آزادی آنها پول بدهم. آنها 100میلیون تومان می‌خواستند اما من این پول را نداشتم. آنها تهدید کردند که اگر زودتر 100میلیون را به‌صورت نقد به آنها نرسانم جان دخترانم به خطر می‌افتد.
با ثبت این شکایت تحقیقات پلیس برای شناسایی پشت پرده این ماجرا آغاز شد. تجسس‌ها ادامه  داشت تا اینکه پلیس به اطلاعاتی درباره آدم‌ربایان دست پیدا کرد‌که نشان می‌داد آنها گروگان‌های‌شان را در خانه‌ای متروکه در کهریزک نگهداری می‌کنند. کارآگاهان ابتدا این خانه متروکه را تحت نظر گرفتند و وقتی از حضور متهمان در آنجا مطمئن شدند عملیات رهایی گروگان‌ها کلید خورد. در جریان این عملیات مأموران موفق شدند گروگان‌گیران را که 4نفر هستند دستگیر کرده و در یکی از اتاق‌های آنجا علاوه بر 2دختر ربوده شده 13مرد دیگر را که به شکل هولناکی نگهداری می‌شدند نجات دهند.

شرایط هولناک گروگان‌ها
بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که 4متهم دستگیر شده با ربودن مهاجران افغان از خانواده‌های‌شان باج‌گیری می‌کنند. آنها این افراد را که اغلب جوان بودند در خیابان به بهانه‌ای فریب داده یا با تهدید و زور به آنجا می‌کشاندند و در ادامه با خانواده‌های‌شان تماس می‌گرفتند و با تهدید از آنها پول‌های کلانی می‌گرفتند. محل نگهداری گروگان‌ها خانه‌ای متروکه و بدون امکانات اولیه بود. آنها افراد ربوده شده را در یک اتاق کوچک و کثیف نگه می‌داشتند که  از امکانات بهداشتی اولیه هم محروم بود. در شرایطی که 15گروگان بعد از آزادی به خانواده‌های‌شان تحویل داده شدند، 4متهم که همگی سابقه‌دار هستند  بازداشت شدند و اعتراف کردند که در جاهایی که افغان‌ها حضور داشتند پرسه می‌زدند و آنها را به بهانه‌های مختلف یا تهدید سوار خودرو کرده و پس از زندانی کردنشان باج گیری می کردند و از این راه از چند خانواده پول گرفته اند. به گفته سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری، 4متهم با شکایت 15شاکی در بازداشت

این خبر را به اشتراک بگذارید