• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200227
+
-

خوابی که جان 4بیمار را نجات داد

کوتاه‌تر از گزارش
خوابی که جان 4بیمار را نجات داد

مرد میانسال در جریان یک سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد؛ اما خانواده‌اش حاضر به اهدای اعضای بدن او نبودند تا اینکه او به خواب یکی از برادرانش‌ آمد.
به گزارش همشهری، این بیمار مرگ مغزی که ناصر املح‌القراء نام داشت و 49ساله بود، ساعت 23پنجشنبه گذشته از خیابان مقابل مدرسه عالی شهید مطهری عبور می‌کرد که ناگهان یک موتورسیکلت با شدت به او برخورد کرد. شدت این برخورد به حدی بود که این مرد روی زمین افتاد و دچار خونریزی مغزی شد. پس از انتقال او به بیمارستان معلوم شد که وی دچار مرگ مغزی شده است.
اولیای دم این مرد، مادر، خواهر و 3برادرش بودند. آنها با اهدای عضو مخالفت کردند و گفتند راضی به این کار نیستند. در شرایطی که 5روز از این حادثه می‌گذشت، یک شب یکی از برادران متوفی در خواب او را دید که می خواست پیامی به وی بدهد. او وقتی از خواب بیدار شد، حال عجیبی داشت. همان موقع خوابی که دیده بود را با اعضای خانواده در میان گذاشت و آنها به اتفاق این خواب را به فال نیک گرفته و تصمیم گرفتند اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنند. به این ترتیب قلب، کبد و کلیه‌های او در بیمارستان سینا جداسازی شده و به 4بیمار نیازمند که از مدت‌ها قبل در انتظار دریافت اعضای پیوندی بودند، اهدا شد. مریم املح‌القراء، تنها خواهر متوفی به همشهری می‌گوید: ما 5برادر و یک خواهر بودیم. یکی از برادرانم سال‌ها قبل شهید شد و ناصر را هم در این حادثه از دست دادیم. با اینکه غم از دست دادن او سخت و سنگین است اما خدا را شکر که تصمیم درستی گرفتیم و اعضای بدن او جان 4بیمار نیازمند را نجات داده است.
 او ادامه می‌دهد: برادرم مرد با خدا و اهل کارهای خیر بود. ما هم برای رضای خدا و طبق خواسته خودش که به خواب برادر دیگرم آمده بود، اعضای بدن او را اهدا کردیم. او همسر و فرزند و هیچ وارثی نداشت. پنجشنبه (امروز) قرار است که او را به خاک بسپاریم. به همین دلیل از همه افرادی که حرفهایم را می‌خوانند خواهش می‌کنم برای برادرم نماز شب اول قبر بخوانند، به نیت ناصر، فرزند حسین. امیدوارم چنین حادثه‌ای برای هیچ‌کس اتفاق نیفتد اما در این شرایط بهترین انتخاب، اهدای عضو است.

این خبر را به اشتراک بگذارید