بعضی افراد در توییتر یا سایر شبکههای اجتماعی به رسانهای معتبر تبدیل میشوند و پس از مدتی بهجای اینکه خودشان دنبال اخبار بگردند، اخبار دنبال آنها میگردد. در فوتبال اروپا 2خبرنگار معتبر نقلوانتقالاتی داریم یکی ایتالیایی به نام فابریتزیو رومانو و دیگری اسپانیایی به نام جرارد رومرو. رومانو در این رقابت فعلا دست بالاتر را دارد اما هر دو معتبر و منبع خبری رسانهها و خبرگزاریها هستند.
براساس آخرین دادههای توییتر، پایگاه فابریتزیو رومانو با ۱۸میلیون دنبالکننده و با بیش از ۴.۲میلیارد تعامل، عنوان پرنفوذترین پایگاه توییتری غیرسازمانی در جهان را بهخود اختصاص داده است. این در حالی است که پایگاه ایلان ماسک با حدود ۲.۷میلیارد تعامل، در رده پنجم قرار دارد.
رومانوی ۳۰ساله که در ناپل به دنیا آمده، کار خود را از ۱۹سالگی با اسکای ایتالیا آغاز کرد و بهتدریج، با کار تخصصی خود در حوزه نقلوانتقالات به یکی از معتبرترین منابع این حوزه تبدیل شد. ثروت کنونی او بین ۲ تا ۵ میلیون دلار تخمین زده شده است. او از طرفداران واتفورد در لیگ برتر است! جرارد رومرو، خبرنگار 37ساله اسپانیایی قبلا در تلویزیون برنامه داشت و حالا خودش بهتنهایی یک رسانه ورزشی است.
اعتبار این دو خبرنگار در 2سال اخیر بهاندازهای بالا رفته که خود باشگاهها، مدیران، بازیکنان و ایجنتها مستقیم به آنها خبر میدهند و همگی به خبرنگار و کارمند بیجیره و مواجب آنها تبدیل شدهاند. در برخی موارد برخی بازیکنان متعجب از کانالهای اطلاعاتی قوی این دو میگویند و درحالیکه حتی خانوادهشان هم از مذاکره با باشگاهی دیگر خبردار نبودهاند اما رومانو و رومرو خبرش را داشتند. طبیعتا اخباری که رومرو درباره باشگاههای اسپانیایی منتشر میکند معتبرتر است چون خودش اسپانیایی است.
در این میان، برخی ایجنتها و مدیران هم گاهی اقدام به ارسال اخبار نادرست میکنند تا از طریق اعتبار این دو خبرنگار به خواسته خود برسند. برای مثال میتوان به اخبار مربوط به علاقه بارسا به جذب اینیگو مارتینس از بیلبائو اشاره کرد که از همین طریق خبرش پخش شد اما بعدا خود رومرو اعلام کرد خبر دروغین بوده و برای پرت کردن حواس چلسی از توافق بین سویا و بارسا از سوی باشگاه کاتالونیایی منتشر شده است.
خبرگزاری تکنفره
برخی خبرنگاران از رسانههای رسمی معتبرترند
در همینه زمینه :