• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200073
+
-

رونمایی از دیوارنگاره میدان ولی‌عصر‌عج‌

تهران با یاد شهید حرم شاهچراغ

تهران با یاد شهید حرم شاهچراغ

جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) پایتخت در پی حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) و پاسداشت خادم شهید این حرم رونمایی شد. به‌گزارش همشهری، جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران با عنوان «از خون جوانان حرم لاله دمیده» دیروز، سه‌شنبه (۲۴مرداد) با توجه به حادثه تروریستی و غمگین حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) در شیراز رونمایی شد. این دیوارنگاره با تصویری از شهید غلام‌عباس عباسی، شهید خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شعار «این چراغ خاموش شدنی نیست» با طراحی گرافیک محسن کربلایی‌زاده محصول خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی است که به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج نصب و رونمایی شده است.
در توضیح این دیوارنگاره آمده است:
«زائر زمین خورد و سلامی داد بر ارباب
فرش حرم را خونِ مظلومانه‌ای برداشت
شیراز شد لبریز از عطر گل لاله
لبخند را اشک از گلِ ریحانه‌ای برداشت»
در دیوارنگاره «از خون جوانان حرم لاله دمیده» ضمن تسلیت در پی حمله تروریستی به آستان مقدس حرم شاهچراغ(ع) اشاره شده است که این آستان مقدس ۲ بار؛ در چهارم آبان ۱۴۰۱ و ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ مورد حمله تروریستی قرار گرفته است.
همچنین خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی پوستر «خادم شهید» را با تصویری از شهید غلام‌عباس عباسی با طراحی گرافیک احسان جعفرپیشه منتشر کرده است. در توضیح این پوستر آمده است: «ای دل تو چگونه نشکنی با این داغ؟ / آتش زده باز دست دشمن بر باغ/ یک زخم دگر به زخم‌مان افزودند» پیکر شهید عباسی امروز، ۲۵مرداد ساعت ۹صبح در شیراز، از میدان شهدا تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشییع و پس از اقامه نماز، در صحن سومین حرم اهل‌بیت(ع) و در جوار شهدای نخستین حمله تروریستی به این حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید