• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 199970
+
-

نکته بازی/ همیشه ممکن است خنده‌دارتر شود

خاصیت فوتبال ایران این است که گاهی شما فکر می‌کنید اتفاقی که رخ داده، از نهایت بار طنز برخوردار بوده و دیگر هیچ‌چیزی نمی‌تواند آن را خنده‌دارتر کند اما ناگهان برگ برنده جدیدی رو می‌شود! این همان اتفاقی است که مثلا در داستان تعیین تکلیف کادرفنی خوشه‌طلایی ساوه در دسته اول رخ داد. ابتدا گفتند فرهاد حمیداوی، مالک پیشین پدیده مشهد سرمربی این تیم شده که خود این خبر به تنهایی برای شگفت‌زده کردن مخاطبان کافی بود. بعد گفتند خوشه طلایی قرار است به اردبیل منتقل شود و حمیداوی هم گفت آنجا «علی دایی»های جدید کشف خواهد کرد! خب اینجا ظاهرا پتانسیل طنز ماجرا تمام‌شده بود اما در نهایت خبر رسید استاد یک هفته بعد از انتصاب از شغلش استعفا کرده تا معلوم شود همیشه حالت خنده‌دارتری هم وجود دارد!

اتفاقا بهترین گزینه شما هستی!
بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام مهدی هاشمی‌نسب به کادرفنی استقلال اضافه شد. این داستان حاشیه‌های فراوانی داشت و خود هاشمی‌نسب هم تا مرز انفجار پیش رفت و تهدید کرد که مصاحبه طوفانی انجام می‌دهد اما به هر حال قرارداد او را بستند و داستان تمام شد. حالا در چنین شرایطی آقا مهدی گفته: « به استقلال آمدم تا مکتب منصورخان را به جوانان انتقال دهم.» انصافا هم بهترین گزینه برای انتقال مکتب مرحوم پورحیدری به بازیکنان استقلال، خود هاشمی‌نسب است. هر قدر منصورخان آرام و نجیب و بی‌حاشیه بود و به رقبا احترام می‌گذاشت، آقا مهدی هم دقیقا همینطور است. اصلا شباهت این دو عزیز طوری است که خیلی سخت می‌توان بین آنها افتراق قائل شد. پرسپولیسی‌ها هم همان‌قدر که پورحیدری را دوست داشتند، هاشمی‌نسب را دوست دارند. باور کنید!

اشتباه تأثیرگذار یعنی چی؟
خدا را شکر جناب خداداد افشاریان همین اول فصل یک مصاحبه انجام داد و روشن کرد که سیاست کمیته داوران هیچ تفاوتی نسبت به فصل قبل نکرده است. رئیس محترم این کمیته گفته‌اند: «در هفته اول لیگ، هیچ اشتباه تأثیرگذاری نداشتیم.» خب از یک جهت راست می‌گویند. مثلا خیلی از کارشناسان داوری گفته‌اند میلاد فخرالدینی دقیقه هشتم بازی با پرسپولیس باید اخراج می‌شد اما قرمزها این بازی را بردند و این اشتباه به چشم نیامد، همانطور که گرفته نشدن پنالتی استقلال در جریان برتری این تیم بر نفت آبادان احساس نشد یا آفساید عجیبی که به غلط علیه سپاهان گرفته شد، به واسطه پیروزی پرگل این تیم در برابر تراکتور اهمیتش را از دست داد. همه اینها اشتباهات بزرگی بوده‌اند آقای افشاریان؛ به جان تیم‌های متضرر دعا کنید که بازی‌هایشان را بردند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید