• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 199968
+
-

استقلال در جهان موازی

لیست خرید جواد نکونام دیروز منتشر و مشخص شد ترکیب مدنظر او چه شکل و شمایلی داشته است

استقلال در جهان موازی

روز گذشته سرپرست سابق مدیرعاملی استقلال در صفحه شخصی خودش از لیست خرید نکونام رونمایی کرد. حجت کریمی در روزهای ابتدایی نقل‌وانتقالات سرپرستی استقلال را بر عهده داشت و در ادامه از این پست استعفا کرد و جایگاه خودش را به علی خطیر سپرد. کریمی دیروز با انتشار یک استوری طعنه‌هایی را نثار خطیر کرد و در ادامه با استوری دومش تصویری از نامه رسمی جواد نکونام را منتشر کرد که لیست کامل بازیکنان موردنظر او در این نامه دیده می‌شد. نکونام در همه پست‌های زمین از دروازه گرفته تا خط حمله درخواست جذب بازیکن خارجی داشت و همچنین نام 12بازیکن ایرانی هم در لیست او دیده می‌شد که 2نفر از آنها بازیکنان فصل گذشته استقلال بودند. نگاهی به سرنوشت این بازیکنان نشان می‌دهد باشگاه استقلال موفقیت چندانی در جلب‌نظر مهره‌های مورد نظر نکونام نداشته است.

   وینگرهای بوشهری؛ رفته‌های بی‌بازگشت
در لیست نکونام، اسم محمد محبی و مهدی قائدی دیده می‌شود که جواد تأکید زیادی روی حفظ آنها داشت؛ 2بازیکنی که جمعا روی 30گل استقلال در فصل گذشته تأثیرگذار بودند و مشخص بود آبی‌ها بدون این 2بازیکن در بخش هجومی به مشکلات زیادی برخورد خواهند کرد. اما مدیران استقلال موفق به حفظ این 2وینگر بوشهری نشدند؛ محبی راهی روسیه شد تا در تیم روستوف بازی کند و قائدی هم به امارات برگشت تا این‌بار شانس خودش را در اتحاد کلبا بیازماید.

   خارجی بی‌خارجی
نکونام در همه خطوط زمین درخواست خرید بازیکن خارجی داشته است. جذب یک دروازه‌بان خارجی برای جانشینی سیدحسین حسینی نخستین درخواست نکونام بود که اجابت نشد و حالا سیدحسین دوباره شماره‌یک و کاپیتان استقلالی‌ها‌ست. در خط دفاعی هم هیچ تلاشی برای پیدا کردن جانشین رافائل سیلوا انجام نشد. جذب مهاجم نوک خارجی هنوز انجام نشده و در خط میانی نیز فقط منتظر محمد عراقی جذب شده که او هم عصر دیروز با قراردادی قرضی راهی مس رفسنجان شد.

   دوقلوهای از هم جدا شده
میلاد و مهرداد محمدی هر دو در لیست جواد نکونام حضور داشتند. دوقلوهای افسانه‌ای فوتبال ایران هر دو چند‌سالی است که در خارج از مرزها به فوتبال خودشان ادامه می‌دهند. میلاد در لیگ یونان بازی می‌کند و مهرداد هم این اواخر در لیگ قطر حضور داشت. استقلالی‌ها در زمان مدیریت حجت کریمی موفق شدند با مهرداد محمدی به توافق برسند اما جذب میلاد محمدی هرگز محقق نشد.

   نیامد که نیامد
یکی از شاخص‌ترین بازیکنان حاضر در لیست نکونام، سعید عزت‌اللهی بود که فعلا در باشگاه دانمارکی خودش ماندگار شده است. سعید که استقلال و پرسپولیس را به‌طور همزمان خواهان خودش می‌دید، شخصا علاقه‌مند بود در لیگ ایران به فوتبال ادامه بدهد اما با مخالفت باشگاه وایله‌کلوب این اتفاق رخ نداد. هافبک شماره6 تیم ملی فعلا دارد به سکونشینی در دانمارک ادامه می‌دهد تا شاید مدیران باشگاه دست از لجبازی بردارند و او را به آرزویش برسانند. یاسین سلمانی هم دیگر بازیکنی است که استقلالی‌ها هنوز نتوانسته‌اند به موفقیتی در جذب او برسند.

   باختن به رقبای ایرانی
از جمع بازیکنانی که در لیست جواد نکونام حضور داشتند، 5نفر دارند در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند اما استقلال نتوانسته به آنها دست پیدا کند. سامان فلاح و عارف آقاسی، 2مدافعی که نکونام خواهان آنها بود، به‌ترتیب به گل‌گهر و تراکتور رفته‌اند و دست استقلال به آنها نرسیده است. رضا اسدی و احسان پهلوان هم سپاهان را انتخاب کرده‌اند و برای یکی از رقبای اصلی استقلال بازی می‌کنند. محمدحسین اسلامی اما در تیم خودش مانده و استقلال نتوانسته ذوب‌آهن را برای صدور رضایتنامه این بازیکن قانع کند.

   زمین کج بود
نهایتا از لیست میلاد محمدی، سامان فلاح، عارف آقاسی، آرمین سهرابیان، سعید عزت‌الهی، رضا اسدی، یاسین سلمانی، مهدی قائدی، محمد محبی، مهرداد محمدی، محمدحسین اسلامی و احسان پهلوان که جواد نکونام خواستار جذب آنها شده بود، فقط سهرابیان و مهرداد محمدی خریداری شدند و استقلال در جذب 10نفر دیگر و همچنین بازیکنان خارجی ناکام ماند. حجت کریمی روز گذشته ضمن انتشار این لیست ادعا کرده بود بعد از جذب 2بازیکن از این لیست در حال مذاکره با سایر آنها بوده اما ناگهان جای خودش را به مدیرانی داده که «به‌دلیل آنکه زمین کج است هنوز نتوانسته‌اند بازیکن جذب کنند!» او همچنین نوشته: «ای‌کاش به‌جای هزینه در فضای مجازی، این پول‌ها در باشگاه هزینه می‌شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید