• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199903
+
-

با مردم/چرا کارگران و کارمندان باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازند؟

همه می‌دانند که مالیات کارگران و کارمندان قبل از آنکه حقوق خود را دریافت کنند به‌طور اتوماتیک از حقوق‌شان کسر می‌شود؛ در نتیجه سهم خود را از مالیات پیشاپیش پرداخته‌اند. اینکه دوباره هنگام خرید اجناس یا استفاده از خدمات شهری و عمومی مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شوند انصاف نیست. آن هم درحالی‌که این قشر از مردم نسبت به مشاغل آزاد از حقوق و مزایای بسیار کمتری برخوردارند. ضرورت دارد مسئولان ضمن اصلاح قانون، این قشر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنند.
ناصری از تهران

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کسب‌وکار خرد را از رونق انداخته
چند سالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ با تبلیغات گسترده و ارائه قیمت‌هایی پایین‌تر از بازار و با اقساط بلندمدت، کسب‌وکارهای کوچک و مغازه‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده و کارشان را کساد کرده‌اند. این قبیل فروشگاه‌ها در تمام دنیا وجود دارند و کسی هم مخالف تاسیس و وجودشان نیست اما بهتر است سازوکاری مشخص شود تا فعالیت کسب‌وکارهای کوچک تحت‌الشعاع این فروشگاه‌ها قرار نگیرد و از رونق نیفتد.
مصباح از مشهد

ورود و خروج ساکنان محدوده طرح ترافیک بدون زمان باشد
افرادی که ساکن مناطق محدوده ترافیک هستند طبق قانون می‌توانند یک‌بار ورود و خروج رایگان داشته باشند. این طرح بسیار خوب است و جای تشکر دارد اما برای آن بازه زمانی تعیین شده که این کار را برای افرادی که قادر نیستند به هر دلیلی در آن بازه تردد کنند، مشکل کرده است. از شهرداری درخواست داریم تا با برداشتن و لغو این محدودیت زمانی، کار را برای ساکنان این مناطق راحت‌تر کنند.
عرب سرخی از تهران

دریاچه ارومیه از نمک پاکسازی و نمک آن صادر شود
متأسفانه شاهد خشک‌شدن تدریجی دریاچه ارومیه بودیم و ظاهرا امیدی هم به احیای دوباره آن نیست. در حال حاضر سراسر دریاچه از نمک پوشیده شده و توفان‌های فصلی موجب بلند‌شدن نمک و شورکردن خاک مناطق اطراف می‌شود که این موضوع نه‌تنها مشکلات تنفسی برای اهالی اطراف این دریاچه و مناطق نزدیک به آن به‌وجود می‌آورد بلکه موجب خشک‌شدن خاک این مناطق و آسیب به محصولات زراعی و باغات آنها هم خواهد شد. بهتر است با برداشت نمک این دریاچه و پاکسازی آن ضمن استفاده و صادرکردن این نمک هم ارزآوری کنیم و هم جلوی آسیب‌های ناشی از آن را بگیریم.
مردانی از ارومیه

 

این خبر را به اشتراک بگذارید