• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199771
+
-

اخبار کوتاه/علی‌اف متهم به نسل‌کشی در قره‌باغ

یک دادستان ارشد سابق دیوان کیفری بین‌المللی دولت جمهوری آذربایجان را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه ارامنه قره باغ از طریق محاصره منطقه و ممانعت از ورود مایحتاج ارامنه ساکن در این منطقه متهم کرد. به گزارش سی‌ان‌ان، «لوئیس مورنو اوکامپو» گفت: هیچ کوره‌ آدم سوزی و هیچ حمله‌ای وجود ندارد اما گرسنگی دادن، سلاح نامرئی نسل‌کشی است.

وضعیت بحرانی کودکان در بدنام‌ترین زندان امنیتی آمریکا
ایالت لوئیزیانا آمریکا در حال حاضر کودکان را در واحد سابق افراد محکوم به اعدام در زندان بدنام این ایالت که به «آنگولا» نیز معروف است، زندانی می‌کند؛ جایی که آنها با شرایط وحشتناکی ازجمله انزوای طولانی مدت و گرمای خطرناک روبه‌رو هستند. به گزارش «الجزیره» این کودکان در سلول‌های بدون پنجره برای روز‌ها حبس می‌شوند و تنها 8 دقیقه در روز اجازه دوش گرفتن و استحمام دارند.

حزب‌الله: همه اماکن اشغالی را به گورستان تبدیل می‌کنیم
یکی از رهبران حزب‌الله لبنان تأکید کرد که «این حزب مقدمات و تجهیزات لازم را برای تحقق وعده سیدحسن نصرالله مبنی بر اینکه جهان در هرگونه جنگی در آینده شاهد شکست ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود، تکمیل کرده است.» حاج جهاد، یکی از رهبران حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المنار گفت: «دشمن در جنگ بعدی درصورت ورود به خاک لبنان قادر به خروج نخواهد بود.»

کمبود سوخت و گاز آلمان را تهدید می‌کند
آلمان با خطر کمبودهای شدید گاز تا اوایل سال۲۰۲۷ مواجه خواهد بود مگر اینکه برای هموار کردن فشارهای احتمالی زیرساخت سوخت بیشتری اضافه کند. به‌گزارش بلومبرگ، آلمان نه‌تنها باید پایانه‌های گاز طبیعی مایع اضافی را درنظر بگیرد بلکه باید ظرفیت‌های ذخیره گاز اضافی یا ارتباط‌های خط لوله برای تقویت امنیت عرضه خود را مدنظر قرار دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید