• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199770
+
-

هواگردی نخست‌وزیر انگلیس سوژه رسانه‌ها شد

اصل ماجرا
هواگردی نخست‌وزیر انگلیس سوژه رسانه‌ها شد

«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس به ولخرجی و هدر دادن بودجه عمومی به دلیل استفاده بیش از حد از بالگرد و هواپیمای دولتی متهم شده است. وب‌سایت انگلیسی میرور در گزارشی نوشته است که «ریشی سوناک»، معتاد به استفاده از هواپیمای شخصی است و بیش از هر نخست‌وزیر دیگری در انگلیس از پروازهای ویژه نخست‌وزیری استفاده می‌کند. گفته شده که سوناک هر 8 روز یک‌بار با هواپیمای شخصی یا بالگرد پرواز می‌کند و این موضوع انتقادات از او را برانگیخته است. منتقدان سوناک، او را به هدردادن پول مالیات‌دهندگان و آسیب‌زدن به محیط‌زیست متهم می‌کنند. گزارش بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که سوناک در 187روز کاری خود به‌عنوان نخست‌وزیر حداقل 23پرواز داخلی با هواپیمای دولتی و هلی‌کوپتر داشته است. هواپیمای مورد استفاده سوناک متعلق به ارتش است.
این در حالی است که «بوریس جانسون» در طول همه‌گیری کرونا محدودیت سفر داشت و هر 20روز یک‌بار از پروازهای ویژه استفاده می‌کرد. «ترزا می» نیز به‌طور متوسط هر 13روز یک‌بار پرواز ویژه داشت.
سوناک در پاسخ به انتقادات درباره استفاده زیاد از حمل‌ونقل هوایی با پول بودجه عمومی گفته است که از «سبک زندگی هلی‌کوپتری» لذت می‌برد. نخست‌وزیر انگلیس همچنین به نادیده‌گرفتن تعهدات دولت خود برای کاهش انتشار کربن متهم شده و منتقدان گفته‌اند که استفاده مکرر سوناک از جت و بالگرد شخصی با تعهدات آب و هوایی او در تضاد است. نخست‌وزیر اما در پاسخ به انتقادات علیه خودش این سؤال گمراه‌کننده را خطاب به منتقدان مطرح کرده است: «آیا شما یا دیگران فکر می‌کنید که پاسخ به تغییرات آب و هوایی این است که مردم را مجبور به ممنوع کردن هر کاری مانند جلوگیری از پرواز یا رفتن به تعطیلات کنید؟» ریشی سوناک همچنین به‌دلیل هدردادن پول نقد مالیات‌دهندگان برای استفاده از بالگرد که هزارپوند در هر ساعت هزینه دارد، مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالی است که برخی از سفرهایی که سوناک با بالگرد انجام می‌دهد، با قطار فقط 75دقیقه به طول می‌انجامد. درحالی‌که انگلیس از نظر درآمدی و اقتصادی در میان 5 کشور بزرگ اقتصادی جهان به شمار می‌رود، شهروندان انگلیسی از سبک کاری ریشی‌سوناک و ولخرجی‌های بی‌دلیل او ناراضی‌اند و گفته‌اند که نخست‌وزیر در حال ایجاد سبک زندگی گران‌قیمت است و از جت‌های شخصی استفاده می‌کند که با پول مالیات‌دهندگان اداره می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید