• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199709
+
-

«موسی» در تدارک تولید، «عاشورا» به آنتن رسید

نشست رسانه‌ای معاون سیما پر خبر بود

گزارش
«موسی» در تدارک تولید، «عاشورا» به آنتن رسید

گروه24

نشست صمیمانه‌ای میان خبرنگاران و محسن برمهانی، معاون سیما و مدیران ارتباطی رسانه ملی برگزار شد. به گزارش همشهری، در این نشست معاون سیما خبرهایی از سریال تاریخی ‌الف ویژه«حضرت موسی» داد و از آغاز نمایش مینی‌سریال «عاشورا»ی هادی حجازی‌فر صحبت کرد، اما مهم‌ترین موضوعی که در این نشست به شکل کوتاه اشاره شد، سند تحول رسانه ملی بود؛رویکرد و محتوای ‌سازوکار این سازمان عریض و طویل که در مراحل ابتدایی خود قرار گرفته و افق1405 را مدنظر دارد.  محسن برمهانی همچنین گفت:  صداوسیما خلاف مصلحت‌های کشور حرکت نمی‌کند. کسی که خیانت کرده باشد را قرار نیست وارد فضای صداوسیما کنیم.


یکی از نقدهایی که به مدیران رسانه ملی می‌شود، عدم‌پاسخگویی آنهاست که در این نشست به تکرار عنوان شد. قرائی، مدیر روابط‌عمومی سازمان که عموما خود نیز در دسترس نیست به رسانه‌ها قول داد تا این مشکل برطرف شود و مدیران سازمان نشست‌های مستمری با اصحاب رسانه داشته باشند.
محسن برمهانی، معاون سیما در این نشست از شروع پخش مینی‌سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر خبر داد؛ سریالی که چندین‌بار زمان پخش آن اعلام شده اما به نمایش درنیامده است. حالا برمهانی عنوان کرده پخش سریال از 27مرداد شروع می‌شود. نسخه سینمایی سریال باعنوان «موقعیت مهدی» اکران خود را داشته و سریال تا هفته دفاع‌مقدس از شبکه یک روی آنتن می‌رود.
موضوع دیگری که معاون سیما از آن خبر داد، تولید سریال تاریخی حضرت موسی بود. وی درباره این سریال گفت:«در حال حاضر هر روز نزدیک به 200تا300 نفر در کارگاه‌های مختلف مشغول ساخت دکور، طراحی و کارهای این سریال الف ویژه هستند. تعداد زیادی نیروی انسانی مشغول پروژه‌ هستند. وقتی در یک پروژه بزرگ که یک کارگردان صاحب‌نام کار می‌کند ملاحظات او برایمان خیلی مهم است. ابراهیم حاتمی‌کیا قرار است در این سریال از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده کند.
یکی از موضوعات مهم دیگر سند تحول رسانه ملی بود، سندی که معاون سیما که حالا بیشتر از یک سال است که در رسانه ملی حضور دارد  درباره‌اش گفت: این سندی است که بر مبنای آن قدم برمی‌داریم. وی در ادامه به برخی از حواشی اشاره کرد و گفت:برخی می‌گویند ما برای 10درصد مخاطب برنامه‌ریزی می‌کنیم. این صحبت درست نیست مخاطب عمومی کشور مدنظر ما است.
سند تحول رسانه ملی در گام دوم انقلاب اتفاق می‌افتد. گام دوم راهبردهای کلان محتوایی تحول است.
معاون سیما همچنین در این نشست عنوان کرد: در چند ‌ماه اخیر جامعه درگیر جنگِ شناختی و آسیب شده است. ترکش‌هایی از این جنگ به همه ما خورده است. نمی‌توانیم همه‌ چهره‌ها را با یک چوب بزنیم. چون هر کدام یک فرد متفاوت هستند. برای مثال فردی با نظام عناد داشته و هدفش چیزی جز مصلحت مردم بوده است؛ دیگری به یک جمع‌بندی رسیده که الان فهمیده اشتباه کرده است. در سال۸۸ هم این موارد را داشتیم.جامعه انقلابی که نگران هستند بدانند که صداوسیما خلاف مصلحت‌های کشور حرکت نمی‌کند. کسی که خیانت کرده باشد را قرار نیست وارد فضای صداوسیما کنیم. چون صداوسیما سکویی است که مردم به آن اطمینان دارند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید