• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199620
+
-

برای مرهم

برای مرهم

فاطمه عباسی

بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم که اکثر خانواده‌های ایرانی در گوشه امن یکی از کشوهای خانه، کیسه‌ای پر از قرص و دارو دارند که معمولا هم استفاده‌ای از آن نمی‌شود تا تاریخ مصرف‌شان سر برسد و دور ریخته شوند. به همین دلیل هم هر چند وقت یک‌بار، مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنند که داروهای در خانه مانده را تحویل داروخانه‌ها دهید تا آنها، تاریخ مصرف گذشته‌ها را امحا و باقی داروهای قابل استفاده را به چرخه مصرف بازگردانند. حالا هم در آستانه اربعین حسینی، هلال‌احمر طرحی را اجرایی کرده با عنوان «مرهم زائر» تا مردم در این طرح داروهای قابل استفاده و مازاد بر مصرف خودشان را به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند. همانطور که می‌دانید در ایام اربعین، خیل عظیم زائران حرم حسینی به ‌سوی عراق روانه می‌شوند و امسال هم پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۴میلیون زائر از کشور ایران به عتبات عالیات مشرف شوند.
جمعیت هلال‌احمر در داخل ایران موظف به امداد و نجات است و در خارج از کشور هم خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران ارائه می‌کند و بحث تامین دارو برای بیمارانی که به مراکز هلال‌احمر مراجعه می‌کنند، در اولویت‌های برنامه‌های این سازمان است. بخش عمده‌ای از این داروها توسط خود جمعیت هلال‌احمر تامین می‌شود، اما امسال با توجه به حجم قابل توجه زائران، جمعیت هلال‌احمر در قالب طرح «مرهم زائر» مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی را طلب کرده تا علاقه‌مندان در این امر خیر بتوانند کمک‌های خود را از طریق سازمان جمعیت هلال‌احمر به زائران برسانند.
در این پویش، تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی برای زائران اربعین حسینی و سایر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در دستور کار این سازمان قرار گرفته و شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال‌احمر و کد دستوری #۳*۱۱۲* به این امر اختصاص پیدا کرده است. مردم با این کد دستوری، هم می‌توانند عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر شوند و هم آموزش‌های مبتنی بر مخاطرات و کمک‌های اولیه را دریافت کنند و گزینه سوم هم درباره پویش «مرهم زائر» است که براساس آن مردم می‌توانند داروهای قابل استفاده و مازاد بر مصرف خودشان را به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند. بهتر است این داروها در بسته بندی اولیه کارخانه باشد و داروهای یخچالی و داروهایی نباشد که باید در شرایط ۱۵درجه نگهداری شود. داوطلبان می‌توانند تجهیزات قابل استفاده مانند فشارسنج، ویلچر، عصا واکر و دستگاه اکسیژن‌ساز را هم تا 27مرداد اهدا کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید