• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199619
+
-

گرینویچ

مسمومیت آبی!

یک زن آمریکایی، آنقدر آب خورده که به مسمومیت آبی دچار شده و مغزش آسیب دیده است. این زن 35ساله، چنان تشنه بود که در عرض کمتر از 20دقیقه، 2لیتر آب خورد. در ابتدا همه‌‌چیز طبیعی به‌نظر می‌رسد اما این زن بعدا، یکباره از هوش رفت و دکترها در بیمارستان به خانواده او اطلاع دادند که دچار ضایعات جدی مغزی شده است. دلیل بروز این ضایعات هم‌، نوعی مسمومیت آبی شدید است که به‌خاطر زیاده‌روی این خانم در نوشیدن آب ایجاد شده بود. نوشیدن زیاد آب، باعث از دست رفتن سدیم می‌شود و این وضعیت می‌تواند باعث سردرد، احساس ناخوشی و یا مثل این مورد، ضایعات مغزی شود.

بامزه‌ترین گربه‌های انگلیس

یک بچه گربه کوچک که آماده شده تا به برادر خود حمله کند، برنده جایزه عکس کمدی گربه‌ای سال شده و عنوان بامزه‌ترین گربه انگلیس را برده است. این عکس، که گربه‌های سیاه و سفید با نام‌های مکس و الکس را نشان می‌دهد، توسط یک عکاس حرفه‌ای طبیعت به نام مایکل زازی ثبت شده است. عکاس این عکس گفته که از بودن در کنار این دو بچه گربه حسابی لذت برده و آن را یکی از فرح‌بخش‌ترین تجربه‌های حرفه‌ای خود خوانده است. این دو گربه، در وضعیت بحرانی‌ای در خیابان پیدا شده‌اند و بعدا با مراقبت‌های ویژه، به زندگی عادی برگشته‌اند. این مسابقه، هواداران زیادی در انگلیس پیدا کرده و عکاسان زیادی در آن شرکت می‌کنند.

افسر مهربان

یک افسر پلیس، به‌خاطر زدن چمن‌های خانه یک زوج سالخورده در آمریکا، حسابی به شهرت رسیده و محبوب شده است. ستوان استیون کلی از پلیس ویدزبورو، یک روز در حال گشت‌زنی در منطقه بود که متوجه چمن‌های بلند یک خانه شد. او متوجه شد که زوج سالخورده این خانه، به‌خاطر موج گرما در کارولینای شمالی، نمی‌توانند از خانه خارج شوند و به همین‌خاطر، حیاط‌شان از نظم خارج شده است. این افسر به همین‌خاطر خودش دست به‌کار شد و ماشین چمن‌زنی را برداشت و حیاط خانه این زوج را مرتب کرد. این افسر با این کارش، به الگوی توجه به سالمندان و همسایه‌ها در دوران سخت تبدیل شده و مورد ستایش عمومی قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید