• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199581
+
-

نقطه جوش جواد

استقلال گرمای وحشتناک آبادان را با خصلت همیشگی نکونام خنثی کرد؛ آبی‌ها مالکیت کمتری نسبت به حریف و امید گل کمتری نسبت به گل‌هایشان داشتند

نقطه جوش جواد

تیم استقلال با وجود تمام مشکلاتی که در فصل نقل‌وانتقالات داشت، در نخستین هفته از لیگ برتر یک برد قاطع و باشکوه به دست آورد و هوادارانش را حسابی امیدوار کرد. تیم جواد نکونام در گرمای وحشتناک آبادان برتری‌اش را بر حریف دیکته کرد، 3گل زد، چند گل نزد و یک پنالتی هم برایش گرفته نشد تا در نهایت با برد 3بر صفر صدرنشینی هفته اول را با گل‌گهر سیرجان شریک شود. این صدرنشینی می‌توانست به‌شکل اختصاصی و تمام‌وکمال نصیب آبی‌ها شود، اگر پنالتی آنها گرفته می‌شد و یا مثلا شوت سرکش آرمان رمضانی در دقایق پایانی دروازه برزیلی‌های ازهم‌پاشیده را باز می‌کرد. این اتفاقات البته رخ نداد اما باز هم نتیجه‌ای به‌دست آمد که هواداران شاکی و اغلب ناامید استقلال را به میدان رقابت با رقبای تجهیزشده بازگرداند.

3گل با یک توپ
نکته جالب درباره پیروزی پرگل استقلال این بود که آبی‌ها هم در مالکیت توپ و هم در تعداد پاس، برتری را به تیم میزبان سپردند اما با مالکیت توپ کمتر موقعیت‌های بیشتری آفریدند و دوبرابر حریف‌شان امید گل داشتند. نفت آبادان در 56.4درصد از زمان این مسابقه توپ را در اختیار داشت و مالکیت توپ میهمان فقط 43.6درصد بود. زردپوشان 488پاس به یکدیگر دادند و تعداد پاس‌های استقلال از 362فراتر نرفت. جالب اینکه حتی در دقت پاس هم نفتی‌ها تیم برتر بودند و درصد موفقیت آنها در پاس‌هایشان 82 به 80 بیشتر از حریف بوده است. با جمیع این شرایط استقلال به امید گل 1.09رسید و امید گل میزبان فقط 0.56بود. استقلال البته بهره زیادی هم از موقعیت‌هایش برد و تقریبا 3برابر امید گل خلق‌شده‌اش گل زد. این نشان‌دهنده دقت بالای آبی‌ها در ضربات آخر است که کمک کرد آنها از 4ضربه داخل چارچوب به 3گل برسند. آمار شوت‌ها در این مسابقه 12مقابل 11 به سود صنعت‌نفت آبادان بود اما در تعداد شوت‌های داخل چارچوب، آمارها حکم به برتری 4 بر 3 استقلال می‌دهند. استقلال از 4ضربه داخل چارچوبش به 3گل رسید و نفت آبادان هیچ بهره‌ای از 3شوت داخل چارچوبش نبرد.

باز هم آرش
سایت متریکا آرش رضاوند را بهترین بازیکن مصاف استقلال و نفت آبادان می‌داند. رضاوند که گل اول بازی را زد با دقت پاس 90درصدی یکی از دقیق‌ترین بازیکنان این میدان بود. او 38لمس توپ داشت، یک پاس کلیدی داد و 2شوت هم به سمت دروازه زد که یکی از آنها خارج چارچوب بود و دیگری تبدیل به نخستین گل مسابقه شد. رضاوند 3عملکرد دفاعی هم برای تیمش انجام داد و درنهایت نمره7.94 را از آنالیزورهای متریکا گرفت. در جمع استقلالی‌ها ابوالفضل جلالی هم چهره درخشانی داشت و با فاصله کمی پشت سر رضاوند قرار گرفت. گل اول استقلال روی پرتاب اوت جلالی ساخته شد و گل دوم را هم مطهری روی ارسال همین بازیکن زد. جلالی علاوه بر 2پاس کلیدی و یک پاس گل، 6عملکرد دفاعی هم داشت که یکی از آنها دفع توپ زیبایش روی شوت نفتی‌ها بود و یک گل حتمی را برای آبی‌ها خرید. بازیکنی که ساپینتو فصل گذشته اصلا به او بازی نمی‌داد با این درخشش و با کسب نمره7.76 دومین بازیکن برتر میدان شد. صالح حردانی و ارسلان مطهری دیگر بازیکنان موفق استقلال بودند. اما در جمع نفتی‌ها بالاترین نمره را بازیکنی گرفت که به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت و فقط 28دقیقه در زمین بود. فاخر تهامی از دقیقه62جانشین شریعت‌زاده شد و در همان دقایق با نمره7.52 برترین بازیکن تیمش بود. علی یوسف، مهاجم عراقی صنعت‌نفت هم با وجود اینکه عملکردش چندان به چشم تماشاگران نیامد اما با 2پاس کلیدی و نمره7.43 دومین بازیکن برتر تیمش بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید