• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199511
+
-

با مردم/تسهیلات تعویض مخزن برای خودروهای دوگانه‌سوز

در خبرها می‌خواندم که به‌طور متوسط هر‌ ماه 3خودرو که از مخزن گاز برای سوخت استفاده می‌کنند به‌علت فرسودگی و آسیب مخازنشان دچار انفجار و حریق شده‌اند. از عوامل مهم در تعلل رانندگان برای تعویض مخازن فرسوده، قیمت بالای آن و همین‌طور کمبود مراکز معتبر مجاز و فنی برای تعمیر و تعویض این مخازن است. پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیری از حوادث ناگوار آینده، امکان ثبت‌نام مخازن با تعرفه دولتی در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز به‌وجود بیاید. قطعا با این امکان رانندگان بسیاری اقدام به تعویض مخازن فرسوده خود خواهند کرد.
گرشاسب از تهران

کارخانه قند قهستان کی بازگشایی می‌شود؟
حدود 10سال از تعطیلی کارخانه قند قهستان در شهرستان مرزی «درمیان» در استان خراسان‌جنوبی می‌گذرد و در تمام این مدت مسئولان وعده راه‌اندازی مجدد آن را داده‌اند که متأسفانه تا الان عملی نشده است. مسلما راه‌اندازی مجدد این کارخانه موجب اشتغال تعداد زیادی از افراد شده و به رونق اقتصادی و بهبود معیشت ساکنان کمک فراوانی خواهد کرد.
مشاری از درمیان

میدان هفت‌تیر و خیابان‌های اطراف آن، نیازمند نظافت
به‌نظر می‌رسد نظافت معابر و خیابان‌های منتهی به میدان هفت‌تیر درست انجام نمی‌شود، زیرا تا ظهر و در اوج گرمای روز سطل‌ها مملو از زباله هستند. همین موضوع موجب جمع شدن مگس و پشه و احتمال انتقال بیماری می‌شود. از شهرداری منطقه درخواست داریم تا نظارت دقیق‌تری بر عملکرد پیمانکاران نظافت این منطقه داشته باشند.
میشادی از تهران

پیامک
عملکرد خیریه‌ها نیازمند نظارت است

در اینکه مردم کشورمان از خیرترین و دستگیرترین مردم جهانند شکی نیست و دقیقا به همین‌خاطر تعداد خیریه‌ها و مراکزی که با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به افراد بی‌بضاعت و محروم کمک می‌کنند، زیاد است. نکته اینجاست که اکثر این مراکز به‌طور مستقل عمل می‌کنند و در نتیجه تعداد افراد تحت پوشش آنها محدود است. از طرفی این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز سودجویی عده‌ای از افراد از خدا بی‌خبر شود. پیشنهاد می‌کنم سازمانی برای پوشش دادن و هماهنگی خیریه‌ها در سراسر کشور ایجاد شود تا هم خدمت‌رسانی به محرومان اصولی‌تر و بهتر انجام شود هم جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود و هم مردم با خیال راحت‌تری کمک‌های خود را اهدا کنند.
نصیرزاده از تهران

کارت ایثارگری برخی رزمندگان نرسید
براساس مصوبات مجلس و ابلاغی که صورت گرفته، قرار شده تمام رزمندگانی که در دوران دفاع‌مقدس در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند کارت ایثارگری دریافت کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند، برای این کار مشمولانی که از شهریور سال1359 تا زمان پذیرش قطعنامه در مناطق عملیاتی بوده‌اند باید به سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کرده و بعد از طی چند مرحله استعلام، درخواست خود را ثبت کنند یا در سایت سپاه پاسداران مراحل مشابه را طی کنند. پدر من همه این مراحل را در سال1401 طی کرد و قرار شد کارت ایثارگری دریافت کند ولی تاکنون خبری نشده است. از پادگان ارتش هم پیگیری کردیم ولی تاکنون خبری نشده است. در سایت نیروهای مسلح هم در این خصوص اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد تا بدانیم تکلیف این کارت‌ها چیست!
سلیمی از کرمان

پیام
چشمه‌علی شهرری را احیا کنند

چشمه‌علی واقع در شهرری و منطقه20 شهرداری تهران، از آثار طبیعی، باستانی و گردشگری این منطقه است که قدمت آن به حدود 8هزار سال پیش بازمی‌گردد که در فهرست آثار ملی کشور هم ثبت شده است. متأسفانه مدت‌هاست این چشمه بی‌آب شده است. توقع می‌رود مسئولان با انجام اقدامات کارشناسی به فکر آثار طبیعی و باستانی و جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف نیز باشند. امید است قبل از دیر شدن برای احیای این اثر ملی و باستانی اقدام شود.
مدنی از شهرری

جاده کاشان-قم نیازمند مرمت و روکش آسفالت است
بعد از مدت‌ها با اتوبوس از اصفهان عازم تهران بودم. در مسیر متوجه شدم آسفالت بزرگراه کاشان به قم به قدری خراب و پر دست‌انداز است که ماشین در تمام طول این مسیر تکان‌های شدیدی دارد. باورکردنی نیست که جاده اصلی و مواصلاتی ترانزیتی به این مهمی در مرکز کشور اینطور خراب و ویران باشد. پس این درآمدهای کلان روزانه از عوارض،  در چه راهی هزینه می‌شود؟
محمود بلیغیان از اصفهان

سن بازنشستگی بانوان معلول کاهش پیدا کند
اینکه افراد معلول با مشکلات بیشتری نسبت به افراد عادی مواجه هستند و امکانات کمتری هم دارند بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همین موضوع باعث فرسایش جسمی و روحی بیشتر  این قشر است به‌خصوص اگر خانم باشند و وظایف بچه‌داری و خانه‌داری را هم برعهده داشته باشند. به همین علت از مسئولان درخواست داریم تا سن بازنشستگی بانوان معلول را به 15سال کاهش دهند تا بخشی از مشکلاتشان حل شود.
نقوی از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید