• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198953
+
-

خرید بازیکن از سازمان لیگ!

محمد نادری ‌از مدت‌ها قبل با تراکتور تمرین می‌کرد، اما اسمش در فهرست نفرات این تیم قرار نمی‌گرفت. اشکال کار کجا بود که نادری نمی‌توانست قرارداد رسمی امضا کند؟ این مشکل چطور برطرف شد؟ مصاحبه‌های نصیرزاده و زنوزی چقدر روی حل این مشکل تأثیر داشت؟ آیا با قوانین جدید که درست قبل از پایان فصل نقل‌و‌انتقالات به انتشار درآمده‌اند، نادری می‌تواند تیمش را از هفته اول لیگ برتر همراهی کند؟
    نادری فصل گذشته در سوپرلیگ ترکیه به میدان نمی‌رفت و تیم او آلتای اسپور در سطح دوم لیگ ترکیه حضور داشت. بازیکنانی که از سطح دوم فوتبال در کشوری مثل ترکیه به لیگ برتر ایران بیایند، درصورت خارجی‌بودن غیرمجاز تلقی می‌شوند. نادری تا قبل از این تابستان، یک بازیکن داخلی به‌حساب می‌آمد اما تغییر قوانین و لحاظ‌کردن آی‌تی‌سی به‌عنوان معیار داخلی یا خارجی بودن، شرایط را تغییر داد. مشکل دوم از این هم جدی‌تر بود. تراکتور هر 6سهمیه خارجی‌اش را پر کرده بود و دیگر جای خالی برای خرید بازیکن از لیگ ترکیه نداشت.
    مدیران تراکتور به هر قیمتی نادری را می‌خواستند. مصاحبه‌های تند و تیز نصیرزاده که خودش جزو کارگروه نقل‌و‌انتقالات بود، سروصدای زیادی به پا کرده هفته گذشته مالک باشگاه تراکتور نیز در یک برنامه زنده تلویزیونی، وعده داد که مشکل  نادری حل خواهد شد. حالا با انتشار یک تبصره جدید از قوانین نقل‌و‌انتقالات، نادری رسما سرخپوش شده و فصل جدید را در تراکتور شروع خواهد کرد.  براساس این تبصره اگر بازیکنی ایرانی از سطح دوم یک لیگ خارجی به لیگ برتر ایران ملحق شود، در سهمیه خارجی باشگاه قرار نخواهد گرفت؛ تبصره‌ای که به‌نظر می‌رسد فقط برای نادری درنظر گرفته شده ‌و بعید به‌نظر می‌رسد نمونه مشابهی در فوتبال ایران داشته باشد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید