• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198950
+
-

دور از کمال

درباره کمال کامیابی‌نیا که در 35سالگی برای جدایی‌اش از پرسپولیس دنبال مقصر می‌گردد

تیتر یک
دور از کمال

 کمال کامیابی‌نیا مهم‌ترین و سرشناس‌ترین بازیکنی بود که در نقل‌وانتقالات تابستان امسال پرسپولیس را ترک کرد. او تنها بازیکن بازمانده از نخستین نسل شاگردان برانکو بود که همراه با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شدند. سرخپوشان در این سال‌ها با هدایت برانکو و یحیی گل‌محمدی 6قهرمانی در لیگ برتر به‌دست آوردند و کامیابی‌نیا تنها بازیکنی بود که در تمامی این 6قهرمانی حضور داشت و 6بار جام قهرمانی لیگ برتر را همراه با پرسپولیس بالای سر برد. اما دوران 8ساله حضور این بازیکن در جمع سرخپوشان هم بالاخره به پایان رسید و باشگاه پرسپولیس امسال قرارداد او را تمدید نکرد. کمال به‌ناچار قراردادی با ذوب‌آهن بست و برای فصل جدید به این تیم منتقل شد اما در مصاحبه‌ای که با سایت فوتبال360 انجام داد انتقادهایی نسبت به این موضوع بر زبان آورد. او چند بازیکن پرسپولیس را به باندبازی متهم کرد و البته بدون اینکه از کسی نام ببرد گفت: «بعضی‌ها دوست نداشتند در پرسپولیس بمانم.» این در حالی است که کمال سال گذشته تقریبا از ترکیب اصلی پرسپولیس خارج شده بود و در 35سالگی خروجش از لیست سرخپوشان اتفاق عجیبی نبود که نیاز به باندبازی و یا توصیه کسی داشته باشد.

   سرنوشت محتوم 35سالگی
کارنامه کمال کامیابی‌نیا در 2فصل آخر حضورش در پرسپولیس گویای خیلی از واقعیت‌ها است. او فصل 01-1400 در لیگ بیست‌ویکم 18بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و 5بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت. یعنی در 23بازی از 30بازی (77درصد مسابقات) شرکت داشت و 3گل و یک پاس گل هم به نامش ثبت شد. کمال با این کارنامه خوب در لیگ بیست‌ویکم نهایتا به نمره 6.96رسید و در جمع 50بازیکن برتر لیگ از دید سایت متریکا حضور داشت. اما یک فصل بعد یعنی در فصل 02-1401 این کارنامه به چه صورت در آمد؟ کمال در لیگ بیست‌ودوم فقط 11بار در ترکیب اصلی به میدان رفت، هیچ گل و پاس گلی برای تیمش نداشت و با امتیازی نازل در سایت متریکا از جمع 250بازیکن برتر لیگ خارج شد. برای کسانی که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند و سرنوشت بازیکنان زیادی را در سنین 34، 35سالگی دیده‌اند، چنین افت شدیدی در این سن کاملا طبیعی و مسبوق به سابقه است. با توجه به اینکه پرسپولیس بازیکنان سی‌وچندساله زیادی در ترکیب اصلی‌اش دارد باید گفت چنین افت شدیدی احتمالا در انتظار دیگر نفرات ترکیب سرخپوشان هم خواهد بود. نفرات 34، 35ساله‌ای که به‌نظر می‌رسد وحید امیری نخستین نفر آنها خواهد بود.

   مصدومیت، نخستین سوغات سالخوردگی
جالب اینکه کمال در بدو انتقال به ذوب‌آهن دچار مصدومیت شد و چند هفته ابتدایی لیگ جدید را از دست داد. همین مصدومیت خودش شاهد دیگری است بر اینکه او به سال‌های پایانی بازیگری نزدیک شده و دیگر بازدهی سابق را نخواهد داشت. مخلص کلام اینکه قرار گرفتن نام کمال کامیابی‌نیا در لیست خروجی پرسپولیس اتفاق عجیبی نبوده است. اما همانطور که باشگاه پرسپولیس از ترتیب دادن یک مراسم خداحافظی مناسب و درخور بازیکن پرسابقه‌اش عاجز بود، کمال هم نتوانست تشخص لازم را در هنگام خداحافظی از تیم محبوبش حفظ کند و با اظهارنظرهایی عجیب به حاشیه و بیراهه رفت. او در گفت‌وگو با فوتبال360 حتی درباره فسخ قرارداد مهاجم برزیلی پرسپولیس هم نظر داد. موضوعی که اساسا ربطی به کمال نداشت و با پاسخ محکم باشگاه و بازیکن روبه‌رو شد تا کذب بودن اظهارنظر غیرمسئولانه کمال کاملا مشخص شود. کامیابی‌نیا که در دوران بازی‌اش بازیکن متعصب و سختکوشی برای پرسپولیس بود و بارها با مصدومیت‌های سنگین دست‌وپنجه نرم کرد، در هنگام خداحافظی دچار اشتباه شد تا وداعش به‌اندازه سال‌های اوجش باشکوه و جذاب از کار درنیاید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید