• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198928
+
-

گواردیول‌ها

گواردیول به گواردیولا پیوست

گواردیول‌ها

4سال پیش به این دلیل که در تیم جوانان دینامو زاگرب به او بازی نمی‌رسید، می‌خواست فوتبال را کنار بگذارد اما در نیمه‌نهایی جام‌جهانی در ترکیب تیم ملی کرواسی بازی کرد و دیروز هم به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شد؛ گواردیول به گواردیولا پیوست.
یوشکو گواردیول، مدافع ۲۱ساله باشگاه لایپزیش و تیم ملی کرواسی با امضای قراردادی ۵ساله به ارزش ۹۰میلیون یورو راهی منچسترسیتی شد. به این ترتیب گواردیول با عبور از هری مگوایر (لسترسیتی به منچستریونایتد در سال۲۰۱۹ با ۸۷ میلیون یورو) به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شد.
داستان زندگی یوشکو جدا از تردیدش برای ادامه این حرفه، این بود که او در کنار پدرش در ماهی‌فروشی کار‌ می‌کرد و اغلب تا 4صبح مشغول فروش ماهی بود. 3سال بعد او تیم ملی کشورش را در جام‌جهانی2022 همراهی کرد و 8ماه پس از آن به گران‌قیمت‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شد.
با خرید 90میلیون یورویی گواردیول از لایپزیش حالا این مدافع کروات گران‌ترین مدافع تاریخ است، بالاتر از هری مگوایر (لستر به منچستریونایتد) 87میلیون یورو، ماتیاس دلیخت (آژاکس به یوونتوس) 85.5میلیون، ویرجیل فان‌دایک (ساوتهمپتون به لیورپول) 84.65، وسلی فوفانا (لستر به چلسی) 80.4، لوکاس ارناندس (اتلتیکو به بایرن) 80، روبن دیاز (بنفیکا به منچسترسیتی) 71.6، اشرف حکیمی (اینترمیلان به پاری‌سن‌ژرمن) 68، ماتیاس دلیخت (یوونتوس به بایرن‌مونیخ) 67، مارک کوکوریا (برایتون به چلسی) 65.5میلیون یورو.
به‌گفته رسانه‌های عربستانی بعد از پیوستن گواردیول به سیتی امکان دارد لاپورت به النصر برود. فصل پیش در سیستم گواردیولا تنها یک مدافع میانی در ترکیب حضور داشت؛ روبن دیاز. جان استونز در سیستم 1-4-2-3 در کنار رودری به‌عنوان یکی از 2هافبک دفاعی بازی می‌کرد. لاپورت فصل پیش هم زیاد در ترکیب قرار نمی‌گرفت. بعید است گواردیولا بلافاصله دست به تغییر یا ابداع سیستم بزند. اگر او با همان سیستم فصل پیش بخواهد تیم را به زمین بفرستد، از میان دیاز و گواردیول یکی باید به میدان برود. مگر اینکه گواردیول به‌جای ناتان آکه متمایل به چپ بازی کند یا کایل واکر به بایرن‌مونیخ فروخته شود و یک جای خالی در خط دفاعی پدیدار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :