• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198836
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lVNR
+
-

نیمار شدن

پاری‌سن‌ژرمن تاریخ را درباره دمبله تکرار کرد

نیمار شدن

پاری‌سن‌ژرمن توانست عثمان دمبله فرانسوی را از بارسلونا جذب کند. باشگاه فرانسوی برای این بازیکن تنها 25میلیون یورو پرداخت؛ 100میلیون کمتر از مبلغی که بارسا برای این مهاجم به دورتموند داده و پای مصدومیت‌های طولانی او ایستاده بود. یک دلیل رفتن عثمان از بارسا این بود که ژاوی برای تمدید قرارداد فشار زیادی به او آورده بود، دوم اینکه باشگاه برای جذب برناردو سیلوا تلاش می‌کرد و دستمزد 2برابری دمبله در پاریس نسبت به بارسلونا هم در این جدایی بی‌تأثیر نبود. نشریه آ‌اس اسپانیا مدعی شده که دمبله در آخرین گفت‌و‌گویی که با ژاوی سرمربی تیم داشته، شخصاً دلیل جدایی‌اش را به او توضیح داده است البته در قالب طعنه. گویا ژاوی سعی داشته است با مثال زدن سرنوشت نیمار پس از انتقالش به پاری‌سن‌ژرمن، دمبله را از رفتن به فرانسه منصرف کند ولی دمبله ‌گفته است: «من می‌خواستم در بارسلونا بمانم و با این تیم باز هم جام ببرم، اما در محیطی سالم.»
از چندی پیش عثمان از باشگاه و ژاوی دلخور بود. ریشه نارضایتی‌های او از ژاوی که در واقع دلیل بی‌میلی‌اش برای ماندن در بارسلوناست، انتقاد سرمربی تیم از این بازیکن فرانسوی و نیمکت‌‌نشین کردن او به‌خاطر خودداری‌ از تمدید قرارداد با کاتالان‌ها در سال2021 بوده است. با اینکه انتقادهای ژاوی از رویکرد دمبله در مذاکراتش با باشگاه برای تمدید قرارداد، تند نبود ولی این بازیکن در گفت‌و‌گو با هم‌تیمی‌های خود رفتار سرمربی‌ تیم در قبال او را مصداق «به لجن کشیده شدن» و «لحظه شماری برای بریدن سر» توصیف کرده است.
تاریخ به‌نوعی دوباره برای هواداران بارسلونا تکرار شد؛ عینا در یک مقطع مشابه. ۲۹ژوئیه۲۰۱۷ بارسلونا در آخرین دیدار تور آمریکای خود مقابل رئال‌مادرید به میدان رفت و با حساب ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. ۳آگوست۲۰۱۷ پاری‌سن‌ژرمن رقم ۲۲۲میلیون یورویی فسخ قرارداد نیمار را پرداخت و ستاره برزیلی را به خدمت گرفت. حالا ۲۹ژوئیه۲۰۲۳ و دقیقا 6سال پس از آن واقعه، بارسلونا به یک پیروزی دیگر در ال‌کلاسیکوی دوستانه پیش‌فصل بارسلونا در دیدار تور آمریکایی رسید و روز سوم آگوست، پاریسی‌ها با پرداخت رقم فسخ قرارداد عثمان دمبله، او را به خدمت گرفته‌اند.
عثمان دمبله با پاری‌سن‌ژرمن قراردادی 5ساله امضا کرده است. رقم فسخ قرارداد او 50میلیون یوروست که فقط نیمی از آن یعنی 25میلیون به بارسلونا و نیمی دیگر به بازیکن و نمایندگانش می‌رسد.
پاری‌سن‌ژرمن در اجرای انتقال عثمان دمبله، نیمار را به بارسلونا پیشنهاد داده بود اما این پیشنهاد از سوی ژاوی رد شد و سرمربی بارسلونا اعلام کرد به ستاره برزیلی نیاز ندارد.
یک خبر دیگر هم از پاریس منتشر شد مبنی بر اینکه لوئیس انریکه به‌دلیل اختلاف با کامپوس، مدیر ورزشی می‌خواهد از سرمربیگری این تیم استعفا کند. خبر از سوی خود این مربی اسپانیایی رد شد اما گفته می‌شود ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه با کامپوس به مشکل خورده است. برخی انتشار این شایعه را کار رسانه‌های مرتبط با رئال‌مادرید می‌دانند. لوپاریزین مدعی شده است کامپوس، مدیر ورزشی PSG که اصلی‌ترین حامی انریکه به شمار می‌رود، به‌عنوان مقصر عدم‌تمدید امباپه شناخته می‌شود و جدایی او نزدیک است. از سویی گفته می‌شد پاریس از رئال به‌خاطر مذاکره با امباپه شکایت کرده که فیفا اعلام کرد هیچ شکایتی دریافت نکرده است.
با پول فروش دمبله، بارسلونا برای جذب جرمی دوکو با منچسترسیتی وارد رقابت شد. ژاوی این بازیکن را به‌عنوان جانشین عثمان دمبله درنظر گرفته است. از سویی همچنان این باشگاه کاتالونی به برناردو سیلوا علاقه دارد و همچنین به جذب ژائو کانسلو. بارسلونا با ژائو کانسلو به توافقات شخصی رسیده و تنها مذاکره با منچسترسیتی مانده است. معلوم نیست پول خرید این 2بازیکن از کجا قرار است تامین شود. بارسا آهی در بساط ندارد مگر آنکه غیراز فارن کسیه و دمبله بازیکنان دیگری را نیز بفروشد. آث میلان به‌طور جدی به جذب کلمنت لنگلت فکر می‌کند و می‌تواند او را با 10میلیون یورو جذب کند. تماس با بارسلونا در حال انجام است. باشگاه بارسلونا برای به خدمت گرفتن برناردو سیلوا همه کار انجام می‌دهد. تصمیم نهایی گرفته شده و برای باشگاه رسیدن به او اولویت است. موندو ادعا کرده که منچسترسیتی در حال‌حاضر به‌دنبال جایگزینی برای برناردو سیلواست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید