• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198837
+
-

ستاره‌ها خاموش نمی‌شوند

ستاره‌ها خاموش نمی‌شوند

لیونل مسی در بازی با اورلاندوسیتی که سومین تجربه‌اش با پیراهن تیم اینترمایامی بود، موفق شد پنجمین گلش را برای تیم جدیدش به ثمر برساند (یک پاس گل). این بازی در چارچوب MLS نبود و مربوط به لیگ کاپ می‌شد. لیگ‌های آمریکا و مکزیک یک‌ماه تعطیل هستند و این مسابقات در آن بازه زمانی برگزار می‌شود. قهرمانان 2لیگ از مرحله گروهی معاف می‌شوند و بقیه تیم‌ها به ۱۵گروه 3تیمی تقسیم می‌شوند. همه تیم‌های آمریکا و مکزیک (در مجموع 47تیم) در 15گروه حضور دارند (مایامی با کروز آزول و آتالانتا یونایتد هم‌گروه بود). تیم‌های قهرمان، نایب‌قهرمان و سوم این تورنمنت سهمیه لیگ قهرمانان کونکاکاف2024 را دریافت می‌کنند. بازی‌ها مثل جام‌جهانی به‌صورت تک‌حذفی برگزار خواهد شد.
  اینترمایامی و اورلاندو‌سیتی به پربیننده‌ترین بازی تاریخ فوتبال آمریکا تبدیل شد.
  مسی در این بازی نخستین کارت زردش را در تیم جدید دریافت کرد.
  حالا مسی در کنار رابرت تیلور (26بازی) با 5گل زده فقط 2گل تا ژوزف مارتینس (27بازی) فاصله دارد تا بهترین گلزن فصل تیمش شود.
  مسی می‌توانست در این بازی هت‌تریک کند اما پنالتی را به ژوزف مارتینس داد. مارتینس گفت: «مسی به من اجازه داد پنالتی را بزنم. شرایط خوبی نداشتم، بنابراین او به من اجازه داد تا پنالتی را بزنم تا بتوانم اعتمادبه‌نفسم را به‌دست بیاورم.»
  مسی با اینترمایامی: 3بازی، 204دقیقه بازی، 6تأثیر روی گل، 5گل، یک پاس گل، میانگین هر 34دقیقه، یک گل یا پاس گل.
  او با زدن 24گل دیگر بهترین گلزن تاریخ اینترمایامی می‌شود؛ بالاتر از ایگواین.
  اینترمایامی قبل از ورود مسی: 15بازی، 3برد، اینترمایامی بعد از ورود مسی: 3بازی، 3برد.
  برای این بازی خاج از خانه بلیت‌های مسابقه ظرف 10دقیقه تمام‌شده بود.
  فروش پیراهن اینتر مایامی لیونل مسی در 24ساعت ابتدایی پس از معارفه، بیشترین میزان فروش بین تمامی لباس‌های ورزشکاران دیگر را طی این مدت در تاریخ داشته است؛ بالاتر از کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد2021)، تام بردی (تمپا بی‌بوکانیرز2020)، لبران جیمز (لس‌آنجلس لیکرز 2018).
  تیم مسی بامداد دوشنبه با دالاس در مرحله یک‌چهارم پایانی این رقابت‌ها بازی دارد.
  لیونل مسی رکورد رونالدو را شکست و به بازیکنی تبدیل شد که بیشترین دبل را در تاریخ دارد؛ مسی 212دبل، رونالدو 211دبل.

گلزنی رونالدو برای النصر عربستان در دقیقه87 دیدار مقابل الزمالک مصر که در چارچوب جام باشگاه‌های عرب برگزار شد، این تیم را به مرحله حذفی این رقابت‌ها فرستاد. پس از پایان دیدار النصر و الزمالک، فوق‌ستاره پرتغالی پیراهنش را با بازیکن حریف عوض کرد. معمولا در اکثر مسابقاتی که کریستیانو حضور دارد، بازیکنان حریف تمایل دارند تا پیراهن خود را با اسطوره فوتبال پرتغال عوض کنند ولی این بار رونالدو به سمت بازیکن حریف رفت و با در آغوش گرفتن شیکابالا، پیراهنش را با این بازیکن معاوضه کرد.
  کریستیانو رونالدوی 38ساله طی 7روز 2بازی انجام داد که این نشان از آمادگی بدنی بالای او دارد. فرداشب هم یک بازی دیگر برای این ستاره پرتغالی در پیش است؛ بازی مقابل الرجا که ساعت18:30 برگزار می‌شود.
  او باز هم با سر گل زد. چند روز پیش‌تر با زدن گل شماره145 خود از روی ضربات سر، رکورد اینگونه گلزنی را از مرحوم گرد مولر گرفته بود و حالا فاصله را با مهاجم آلمانی به 2گل افزایش داده است.
  رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که بدون استفاده از پای راستش 300گل به ثمر رسانده است. در واقع او تنها بازیکنی است که این تعداد گل با پای غیرتخصصی (یا سر یا کمر) می‌زند.
  کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ای خود، مقابل 182تیم مختلف موفق به گلزنی شده است؛ 135باشگاه و 47کشور.
  این گل شماره‌840 رونالدو و گل شماره‌146 او از روی ضربه سر بود.
  در نیمه دوم این بازی از سادیو مانه هم در ترکیب النصر رونمایی شد؛ در شبی که کونان تعویض طلایی بود.

نیمار جونیور را هم دیگر باید نیمار پیر و تمام‌شده تلقی کنیم. او در تنظیمات کارخانه‌ای نیمی از هر فصل را به‌دلیل آسیب‌دیدگی دور از فوتبال به‌سر می‌برد. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد نیمار به تیمی دیگر قرض داده شود، با خروج از پاریس موافقت نکرد. این برزیلی سرانجام پس از 165روز دوری از میادین در یک مسابقه رسمی به میدان رفت و درخشید و گل زد. او در برد 3بر صفر پاری‌سن‌ژرمن مقابل چونبوک موتورز از کره‌جنوبی 2گل و یک پاس گل در یک نیمه ثبت کرد.

کریم بنزما در سومین بازی‌اش با پیراهن الاتحاد در جام باشگاه‌های عرب سومین گلش را زد. او در بازی با الشرطه عراق از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. برترین گلزنان جام باشگاه‌های عرب: بنزما 3گل، رونالدو 2گل.

رکوردهایی که مسی می‌تواند از رونالدو بگیرد: 27گل تا شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ (140بازی کمتر)، 7گل تا شکستن رکورد بیشترین گل باشگاهی (115بازی کمتر)، 20گل ملی تا شکستن بهترین گلزن ملی (25بازی کمتر)، 16گل تا شکستن رکورد بیشترین گل لیگ (90بازی کمتر).

مسی، رونالدو و بنزما از رکوردزنی خسته نشده‌اند

پیرمردها همچنان در حال درخشش هستند. درحالی‌که هنوز مسابقات رسمی لیگ‌های اروپایی آغاز نشده و یک هفته تا بازگشایی آنها فاصله داریم، ستاره‌هایی مثل لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و... همچنان در لیگ‌های داخلی یا بین‌المللی می‌درخشند. مسی و رونالدو هفته گذشته رکوردی جدید در کتاب گینس ثبت کردند و با 41رکورد، بهترین بازیکنان فوتبال در تاریخ کتاب رکوردهای جهان نام گرفتند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید