• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198683
+
-

خانه‌تکانی تاریخی

باشگاه لندنی از محل فروش بازیکنان مبلغ 254میلیون یورو درآمد داشته است

خانه‌تکانی تاریخی

باشگاه چلسی که در 2پنجره اول نقل و انتقالاتی زیرنظر مالک جدید هزینه‌های زیادی متحمل شده بود و به‌دلیل رعایت نکردن فیرپلی مالی در آستانه محرومیت قرار داشت، به لطف فروش بازیکنانش به تیم‌های انگلیسی، آث‌میلان و عربستان توانست بخشی از خسارت‌ها را جبران کند. این تابستان درآمد باشگاه لندنی از محل فروش بازیکنان مبلغ 254میلیون یورو بود. چلسی تعدادی از بازیکنان ازجمله کانته و آسپلیکوئتا را رایگان آزاد کرد. این باشگاه 112میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید کرد که تقریبا نیمی از این مبلغ؛ 60میلیون مربوط به خرید جوگیرانه انکونکو در همان پنجره زمستانی سال گذشته بوده است. این یعنی سودی 142میلیون یورویی و اگر خرید انکونکو را درنظر نگیریم، سودی 202میلیون یورویی. فقط 2باشگاه در تاریخ از فروش بازیکن در یک پنجره بیشتر از چلسی در تابستان امسال درآمد کسب کرده‌‌اند؛ موناکو 19-2018با 367میلیون و اتلتیکومادرید 20-2019با 316میلیون یورو.
با آمدن پوچتینو و بازیکنان مازادی که در تیم وجود داشتند، این باشگاه اقدام به پاکسازی کرد. بازیکنان زیادی جدا شده‌اند و بازیکنانی هم به تیم آمده‌اند اما هنوز بازار برای آنها بسته نشده است.

   بازیکنان ورودی
خرید انکونکو از لایپزیش، نیکولاس جکسون از ویارئال، آنجلو از سانتوس برزیل، دیگو موریرا از بنفیکا.

   بازیکنان خروجی
کای هاورتس به آرسنال رفت، میسن ماونت به منچستریونایتد، متئو کواچیچ به منچسترسیتی، کولیبالی به الهلال، مندی به الاهلی، پولیسیک و لوفتوس‌چیک به میلان، آمپادو به لیدز، کانته به الاتحاد، آسپلیکوئتا به اتلتیکومادرید، اوبامیانگ به مارسی، عبدالرحمان بابا به پائوک، فوفانا به اونیون برلین، ژائو فلیکس به اتلتیکومادرید، هادسن اودوی به بایرلورکوزن، مالو گوستو به لیون، ایتن آمپادو به اسپتسیا و مالانگ سار به موناکو. دنیس زکریا به یوونتوس بازگشت، لوکاکو که قرضی در اینتر به‌سر می‌برد احتمالا به عربستان می‌رود، آندری سانتوس با پایان قرارداد قرضی‌اش به واسکودوگامای برزیل برگشت و باکایوکو هم بدون تیم است.
    تلاش برای خرید کایسدو از برایتون همچنان ادامه دارد اما برایتون پیشنهاد 80میلیونی چلسی را نپذیرفته و 20میلیون بیشتر می‌خواهد.
    بعد از خرید دیساسی، چالوبا آماده ترک باشگاه است چون احساس می‌کند فرصت بازی او محدود می‌شود. چلسی قیمت چالوبا را 45میلیون پوند درنظر گرفته است.
    پوچتینو تمایل خود را برای انتقال رابرت سانچس به باشگاه نشان داده است. رابرت سانچز در ابتدا به‌عنوان رقیبی برای کپا درنظر گرفته می‌شود. قیمت دروازه‌بان برایتون 25میلیون پوند است.
    اکسل دیساسی مدافع جوان فرانسوی موناکو با قراردادی 1+5 ساله به ارزش 45میلیون یورو به چلسی خواهد پیوست.
    وسلی اوگوچوکو فصل آینده به‌صورت قرضی در تیم دیگری بازی خواهد کرد.
    یوونتوس به‌دلیل نبودن پیشنهاد برای ولاهوویچ به معاوضه این بازیکن با لوکاکو فکر می‌کند.

حداقل 7باشـــگاه آندری سانتوس را می‌خواهند. یک تیم لیگ برتری در مورد انتقال قرضی او سؤال کرده ولی چلسی از داشتن او خوشحال است و پوچتینو هم در تمرینات تحت‌تأثیر این بازیکن قرار گرفته.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید